Säljstart för 88 nya lägenheter i historiska kvarter på Södermalm, Stockholm

På söndag den 26 april påbörjas försäljningen av de nya lägenheter som Veidekke Eiendom utvecklar i Per Anders Fogelströms historiska söderkvarter. Det nya bostadskvarteret Spinneriet utvecklas på Bondegatan med direkt närhet till Tvätt-Malins park, Nytorget, Vita Bergsparken och SoFo. Totalt byggs 88 lägenheter med en boyta om 35-119 kvm som fördelar sig på 1-5 rum och kök. Bostäderna har ett frånpris om 2 750 000 kr per lägenhet och de första hushållen beräknas flytta in under vintern 2023.

-Det känns fantastiskt att få möjlighet att bygga dessa fina lägenheter i ett så unikt läge med en intressant historia. Vi har strävat efter att anpassa arkitekturen för att passa in så bra som möjligt i den omgivande miljön och vi tror att vi har lyckats. Bostäderna är ljusa och fina, många med balkonger eller uteplats, och det är en trevlig mix av storlekar med allt från ettor till femmor, säger Åsa Lagerlöf,försäljningschef Mälardalen på Veidekke Eiedom

Lägenheterna i Spinneriet har hög standard med hållbara material och smarta detaljer. Alla köpare får möjlighet att välja mellan tre olika stilkoncept för sin bostad - Korall, Kristall eller Grafit - som ger en sammanhållen stil i alla rum. Många lägenheter har balkonger eller uteplatser med utsikt mot kvarterets innegård som ligger i ett härligt söderläge med vackra planteringar, lekytor, sittgrupper och plats för cyklar.

-Här lockar stadens puls samtidigt som det är nära till parker, vatten och sköna utflykter i Sjöstan och Nackareservatet. Bostäderna i Spinneriet ligger i ett lugnt och grönt läge men bara runt hörnet finns Folkungagatan med sitt breda utbud av mat, kultur, caféer, butiker och barer. För många innebär det att man kan få det bästa av två världar och det tror vi är det som utmärker de här bostäderna, säger Åsa Lagerlöf

Säljstarten för Spinneriet sker digitalt och projektet kommer att visas för intressenter som har anmält sitt intresse på söndag den 26 april. Som en del av säljstarten arrangeras ett digitalt mingel där representanter från Veidekke Eiendom kommer att finnas tillgängliga via mail, telefon och chatt för att berätta mer om projektet och svara på frågor. Det finns även möjlighet att boka möten med mäklare för de intressenter som önskar det.

Mer information om Spinneriet finns här: https://www.veidekkeeiendom.se/nyproduktion/stockholm/sodermalm/spinneriet/

För mer information och intervjuer, vänligen kontakta:
Ann-Sophie Forsberg, Affärsenhetschef, Veidekke Eiendom, 070-797 54 01
Åsa Lagerlöf, Försäljningschef Mälardalen, Veidekke Eiendom, 070-323 91 36
Jonas Engelblom, Marknad- och kommunikationschef, Veidekke Eiendom, 070-222 92 23

• Medborgarinflytande

• Stockholm

Veidekke Eiendom AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 600 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2019 en omsättning på ca 38,8 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 400 anställda och en omsättning på ca 12,1 miljarder NOK (2019). _____________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Eiendom AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Svetsarvägen 15, SE-171 41 Solna tfn +46 8 635 61 00

Ann-Sophie Forsberg

Affärsenhetschef Mälardalen Veidekke Eiendom AB +46 707 97 54 01