Säljstart för Veidekke Bostads projekt Grindvakten i Öjersjö

I Öjersjö, strax utanför Göteborg, bygger Veidekke Bostad ett naturnära bostadsområde med småstadskaraktär. Projektet Grindvakten består av 34 fristående småhus, parhus och radhus i storlekar om 118-131 kvm med 5-6 rok. Samtliga bostäder byggs som bostadsrätter och de kostar från 3 995 000 kr per hus. Säljstart sker den 24 februari och inflyttning beräknas ske under våren 2021.

Öjersjö har på kort tid blivit ett attraktivt bostadsområde som många vill flytta till. Vårt andra projekt i området är nästan slutsålt och det känns bra att vi nu kan börja sälja bostäderna i Grindvakten så att vi möter den stora efterfrågan på den här typen av bostäder, säger Melissa Mahan, försäljningschef region Väst på Veidekke Bostad

Bostäderna som är en del av projekt Grindvakten ligger i det nya bostadsområdet Hossaberget i Öjersjö som kommer att bestå av totalt cirka 240 bostäder när det är färdigbyggt. Området ligger centralt i Öjersjö och har nära till naturen, strövområden och Kåsjön. I närområdet finns även förskolor, skola och idrottsanläggningar.

Vi ser att det är många familjer som uppskattar att våra bostäder i Öjersjö går att bo i under livets alla skeden. De hus som vi nu bygger är i olika storlekar och vi är övertygade om att de kommer att locka intressenter med en blandning av åldrar, familjestorlekar och bakgrunder, säger Melissa Mahan

I samband med säljstarten öppnar Veidekke Bostad en visningsbod med information kring projektet. Visningsboden är placerad vid korsningen av Tåbäcksvägen och Långekärrsvägen och är öppen under söndagen den 24 februari mellan kl. 11:00-12:00. Projektansvariga finns på plats för att presentera projektet och svara på frågor från media.

För mer information om projektet Grindvakten, vänligen besök – www.grindvaktenojersjo.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Melissa Mahan, försäljningschef Väst Veidekke Bostad, 072-227 94 34
Jonas Engelblom, kommunikationschef Veidekke Bostad, 070-222 92 23

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är ett av Skandinaviens största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 000 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2017 en omsättning på ca 32 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 000 anställda och en omsättning på ca 10 miljarder SEK (2017). _____________________________________________________________________________________________________________