Veidekke bygger i Lilla Sköndal

Söder om Stockholm vid kanten av Drevviken och intill Flatens naturområde ligger Lilla Sköndal. Här kommer Veidekke att bygga 29 skogsvillor med spännande arkitektur. Området invigdes av finansborgarrådet i Stockholms stad Sten Nordin den 17 juni.

- För oss på Veidekke är det spännande att få vara med att utveckla nya områden, och här i Lilla Sköndal finns förutsättningar att skapa unika boendekvaliteter, på ett mycket behändigt avstånd från Stockholms innerstad,
säger Per-Martin Eriksson vd på Veidekke Bostad AB.

Utvecklingen av hela området sker i samverkan mellan Besqab, NCC, Småa Hus, Stockholmshem och Veidekke. Ulf Sahlin från DNS arkitekter har ritat de fyra olika hustyper som Veidekke Bostad planerar att bygga i Lilla Sköndal. Ett modernt boende med hus i park och de vägar som ska ansluta till villorna kommer att naturligt följa terrängen.

För mer information:

För mer information kontakta Veidekke Bostad AB:
Roger Olsson, Distriktschef. Tfn 08-635 61 84
Erik Westling, Affärsutvecklare. Tfn 08-635 61 27
Alf Tördal, Projektledare, Tfn 08-635 61 82

• bostäder
  • veidekke bostad
  • lilla sköndal
  • per-martin eriksson
  • sten nordin

• Västra Götaland

Sedan år 2000 har vi utmanat den svenska byggbranschen. Med tydliga värderingar, delägarskap och medarbetarinvolvering har vi befäst vår plats på kartan och på vägen har vi nog fått ett och annat ögonbryn att skjuta i höjden. Veidekke startade 1936 och är idag Skandinaviens fjärde största byggföretag. Vår affärsidé är enkel men förbluffande unik. Vi bygger vackra, genomtänkta och funktionella hem till ett attraktivt pris. Nu fortsätter vi att satsa på bostäder som både är attraktiva för våra kunder och hållbara ur ett klimatperspektiv.
_______________________________________________________________________________________________________

Veidekke Bostad AB.
Box 1503, Löfströms Allé 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00