Nästa generations P-Dator tar hem vinsten i Moment Pitch i Venture Cup Syd

Nästa generations P-Dator tar hem vinsten i Moment Pitch i Venture Cup Syd

”Jag var trött på biverkningar från p-piller och utgick från mig själv och det behov jag delar med många kvinnor i flera åldrar: att ha kontroll över fertiliteten utan att påverka den, säger Paulina Westerlind från iCycle”

iCycle är nästa generations P-dator. Ett armband som gör kontinuerliga mätningar för att observera fertilitetscykeln utan att påverka den. Tillsammans med en app utgör det en smidig lösning för kvinnor som vill öka sin chans att bli gravid eller minimera den.

iCycle´s pitch har utsetts till den bästa pitchen av Venture Cup Syds jury. Därmed har iCycle vunnit konsulttjänster från företaget Resultify värda 10 000 kr. ”Det har varit värdefullt att tvingas definiera idén och i processen komma i kontakt med kunniga människor. Nästa steg blir att fortsätta testa de tekniska aspekterna och utveckla en prototyp, säger Paulina Westerlind från iCycle”

iCycle består av Paulina Westerlind, Erik Wilson, Simon Preutz, Emelie Haettner, Sara Thuresson, Oskar Ström och Tobias Svensson. Projektgruppen ser Venture Cup som ett bra sätt att testa sina idéer på, nu närmast väntar Moment Affärsplan.

Om Venture Cup & Moment Pitch

Venture Cup är Sveriges ledande tävling för de som vill utveckla sin affärsidé till ett framgångsrikt affärskoncept och starta företag. Sedan 1998 har tävlingen bedrivits med syfte att skapa tillväxt i Sverige. I Moment Pitch ska entreprenörerna skicka in en 60-sekunders videopitch, där inga hjälpmedel eller redigering är tillåten. Tävlingsmomentet ska utmana entreprenören att vässa sin pitch och att kort lyckas presentera kärnan i affärsidén på ett intresseväckande och övertygande sätt. Nästa steg i tävlingen är Moment Affärsplan där deltagarna ska lämna in sin Affärsplan till Venture Cup senast den 8 april kl. 13.00.