Däckbalansering som man gjorde förr – Pela Manuell Däckbalanserare

Nyhet   •   Jul 03, 2013 21:57 CEST

På efterfrågan från våra kunder har vi nu tagit in en statisk manuell däckbalanserare. Pela däckbalansare från Verktygsboden har en traditionell däckbalanseringsteknik som går väl ihop med veteranfordon och fälgar med ekrar. Den är också liten och behändig nog att flyttas dit bilen eller däcken finns.

Att ha korrekt balanserade däck på fordonet är grundläggande för körkomforten och minskat slitage på däcken. På Verktygsboden har vi populära däckbalanserare med automatiska funktioner, såsom viktplacering. Det finns dock tillfällen då automatiska maskiner blir brädade av ”old school” maskineri. Som när även äldre bilar med ekerfälg behöver hjulbalansering.

På begäran har vi återtagit produktionen av en manuell balanseringsmaskin med så kallad statisk balansering. Pela däckbalanserare är ett balanseringshjälpmedel som bygger på samma princip som ett vattenpass. Hjulet placeras med fälgens centrumhål centrerat på en ställning. Bubblan i vattenpasset visar om och vart hjulet behöver balanseras och vikterna monteras därefter enkelt på fälgen.

Med Pela manuella däckbalanserare får du en snabb och enkel däckbalansering hemma i garaget. Balanseraren är också smidig och lätt att ta med i verktygslådan. Passar bra till veteranbilar och fälgar med centrumhål.

Verktygsboden – bra verktyg till bra pris

Pela Manuell Däckbalanserare