Pela Polermaskin från Verktygsboden - Bäst i test

Pela Polermaskin från Verktygsboden - Bäst i test

”En vinkelpolermaskin som tydligt sticker ut från mängden”. Så beskriver tidningen Praktiskt Båtägande polermaskinen från Verktygsboden. I aprilnumrets test av polermaskiner utsågs Pela polermaskin till ”Bäst i test”.

I uteliggande nummer av tidningen Praktiskt Båtägande testas de 12 vanligast förekommande polermaskinerna för båtbruk. Polermaskinerna bedömdes bland annat utifrån handhavande (ergonomi, grepp, inställningsmöjligheter), finpolering (slutfinish av en vaxad yta), värmeutveckling (hur maskinen påverkas vid belastning) och kvalitetskänsla. Resultatet – Pela Polermaskinen är den enda polermaskin som fungerar som en proffsmaskin.

Utlåtande i test utfört av Praktiskt Båtägande
Utlåtandet av Pela Polermaskin från Praktiskt Båtägande lyder: ”Handtaget är enkelt att skruva av och då blir maskinen väldigt smidig att jobba med. Vikten är låg, den är klockren att hålla i och den sackar inte under belastning på låga varvtal. Strömbrytaren kan låsas i on-läge. Pela är den maskin som överglänser alla andra i testet och fungerar som backup-maskin för yrkesfolk.”

Läs hela testet här.

Verktygsboden– bra verktyg till bra pris

Polermaskin med polersvampar

Om Pela
PELA är Verktygsbodens eget varumärke, framtaget för att kunna hoppa över mellanhänder och påverka produkter till det bättre. Produkterna i PELA-sortimentet är utvecklade efter våra egna behov med fokus på funktion till så lågt pris som möjligt.