Verktygsboden inför LED till garaget – Pela produktsortiment utökas med arbetslampor

Det tekniska skiftet inom belysning är väl känt. Framtidens belysning stavas LED och är såväl miljövänlig som energisnål. Nu utökar Verktygsboden sitt Pela-sortiment med ljusstark arbetsbelysning till garage och verkstad.

Verktygsbodens varumärke Pela har länge varit en känd uppstickare av maskiner och verktyg. Nu utökas sortimentet till att även inkludera belysning. De fyra LED-nyheterna ger smidiga alternativ till arbetsbelysningen. Väggmonterad belysning för exempelvis fasaden, arbetslampa med lång kabel eller som här - en uppladdningsbar portabel lampa!

Pela uppladdningsbara LED-lampa är en behändig lågvoltslampa som lämpar sig för både inomhus- och utomhusbruk. Arbetslampan ger ett brett, starkt och energieffektivt ljus som också går att vinkla. Det greppvänliga handtaget gör att lampan enkelt kan flyttas runt, utan bekymmer med kabel. Driftstiden är cirka tre timmar och till lampan medföljer transformator och 12 Volts cigarettuttag för uppladdning.

Verktygsboden – bra verktyg till bra pris

Pela Arbetsbelysning LED, uppladdningsbar

VÄRT ATT VETA OM LED
En LED-lampa är uppbyggd av lysdioder och förkortningen utläses ”Lights Emitting Diod”.

Till skillnad från lågenergilampor och lysrör innehåller LED inte kvicksilver. LED har en 25 gånger längre hållbarhet än en vanlig glödlampa och förbukar ännu mindre ström än lågenergilampor.

LED-lampor blir inte alls lika varma som halogenlampor eller vanliga glödlampor. De är heller inte stöt- eller temperaturkänsliga.

Ljusflödet, det vill säga hur mycket ljus en lampa avger, hos LED mäts i lumen. En 40 watts glödlampa motsvarar ungefär 430 lumen.

OM PELA
PELA är Verktygsbodens eget varumärke, framtaget för att kunna hoppa över mellanhänder och påverka produkter till det bättre. Produkterna i PELA-sortimentet är utvecklade efter våra egna behov med fokus på funktion till så lågt pris som möjligt.