Team Pony Drifts tävlingsbil i Verktygsbodens monter på Bilsport Performance & Custom Motor Show 2014

Det händer mycket i Verktygsbodens monter på årets Bilsport Performance & Custom Motor Show den 18-21 april. Bland annat gästar Team Pony Drift med sin tävlingsbil, en Nissan Silvia S14 med 600 hästkrafter. Prova produkterna nödvändiga för tävlingsdepån.

Det kallas drifting. Att planerat och kontrollerat sladda i sidled på en asfalterad bana eller slinga. Motorsporten är relativt ny (första tävlingen arrangerades 2005) men har de senaste åren exploderat i populäritet. Under Bilsport Performance & Custom Motor Show medverkar ett av Skandinaviens främsta tävlingslag, Team Pony Drift, i Verktygsbodens monter.

Bilen som uppvisas i montern är en Nissan Silvia S14 med en 6 cylindrig turbomotor på över 600 hästkrafter. Under lördagen deltar bilen också i driftingtävlingen som äger rum på Actionarenan precis utanför dörrarna till Verktygsbodens monter. Tävlingen blir en garanterad höjdpunkt med mycket däcktjut och häftiga uppvisningar.

Uppbyggt kring bilen finns verkstadsutrustning som vartenda tävlingsteam behöver, såväl ute på tävlingarna som hemma i garaget. Tvåpelarlyft för smidigt underhållsarbete, mutterdragare och domkraft för att snabbt kunna byta däck och mycket annat.
- Ute på tävlingarna har vi däckmaskin, kompressor och elverk för att kunna byta däck på fälgarna. Det blir många byten under en tävling, så detta är vi väldigt glada över att Verktygsboden hjälper oss med, säger Michael Rayes från Team Pony Drift.

Kolla in våra heta produktnyheter vi har med oss till mässan. Under mässdagarna har vi också flera fördelaktiga erbjudanden. Välkomna till Verktygsbodens monter i hall D.

Om Team Pony Drift
Team Pony Drift bildades 2009 och är ett väl känt tävlingslag i Skandinavien. Teamet driver också Skandinaviens första och enda driftingskola, Pony Drift Academy. Förutom driftingkurser erbjuder skolan även passagerarturer. Läs mer på www.ponydrift.com

För mer information kontakta vd Lars Edwardsson, telefon 033-20 26 53 eller lars.edwardsson@verktygsboden.se