Efter fyra dagar på Elmia hoppas vi att Wolseleyn är körklar.

Verktygsboden firar påsk på Skandinaviens största bil- och MC-mässa

Under påskhelgen deltar Verktygsboden i Bilsport Performance Custom & Motor Show, Skandinaviens största bil-och MC-mässa för entusiaster på Elmia Jönköping.

I över 10 år har Verktygsboden varit en del av arrangemanget och i år satsar vi mer än tidigare.

Vi bjuder på en rad olika aktiviteter i våra montrar. Adam Nestor och Charlie Frisk bygger en aluminiummotorhuv till en Jaguar C-type. Under helgen kan man följa hur bygget växer fram med hjälp av bl a engelskthjul och krymp- och sträckmaskin.

I vår kurshörna kan besökarna prova på att Tigsvetsa och vill man lära sig mer om polering har man alla möjligheter. Vi kommer att polera en mycket matt lack på en Range Rover från 1976 i tre steg med Pratts polermedel.

Förra årets Swedish GT Champions - Otto racing presenterar årets tävlingsbil i vår monter den 19 april kl 13.00. I samband med presentationen är Otto Gullberg på plats och berättar om årets satsning.

Nostalgia & Verktygsboden Restoration Show

Nytt för i år är att vi tillsammans med tidningen Nostalgia arrangerar en Restoration Show i hall C. Det kommer att skruvas och mekas med en rad olika objekt tillsammans med inbjudna bilklubbar och kompisgäng. Spridningen är stor allt från Morrisklubben som kommer att byta inredningen på en Morris minor till ett kompisgäng som visar pinstriping live.

Verktygsboden bygger upp en hel verkstad i hall C där vi kommer att renovera två av våra pågående projekt inför publik. Det ena är en lätt bedagad engelsk skönhet, en Wolseley 4/44 från 1954 som görs i samarbete med tidningen Nostalgia. Vi kommer att renovera bromsar, byta mattor och bensintanken ska sättas på plats. Målet är att bilen ska vara körklar efter påskhelgen. Vårt andra projekt Lord GNU, är en Range Rover från 1973 som vi förbereder för lack och vi passar även på att visa upp det nyrenoverade chassit. Det här projektet gör vi tillsammans med tidningen Klassiker.