Veteranpoolen ny utförare av hemtjänst i Östersund

Veteranpoolen är nu en del av hemtjänsten i Östersunds kommun. Hemtjänstbrukare kan välja Veteranpoolen för utförare av servicetjänster, dvs hjälp med städning, tvätt, byte av sängkläder, inköp, fönsterputs med mera.

Varje brukare som väljer Veteranpoolen som utförare får besök av samma person varje gång. Dessutom är varje Veteranpoolen-representant dedikerad för endast en eller max två brukare, för att vara fokuserad och hinna ge bästa tänkbara service.

- Vi utgår från brukarnas bästa och vet att kontinuitet är viktigt, säger Daniel Didriksson, chef för Veteranpoolen i Östersund.

Samtliga Veteranpoolens utförare är pensionärer. De allra flesta som väljer att jobba hos Veteranpoolen gör det främst för den sociala samhörigheten och för att de helt enkelt tycker om att arbeta.

- Veteranernas gedigna erfarenhet och mognad borgar för att Östersunds hemtjänstbrukare ska känna sig trygga och väl omhändertagna, säger Daniel Didriksson.

Veteranpoolen verkar i hela Östersunds kommun och finns valbara på socialtjänstens lista över godkända utförare.

Fotnot: Undantag från regeln att varje brukare får besök av samma veteran varje gång kan ske vid sjukdom.

Vid frågor, kontakta Daniel Didriksson, Veteranpoolen Östersund, 063-6605580, daniel.didriksson@veteranpoolen.se

• Kontrakt, uppdrag

• senior
  • veteranpoolen
  • daniel didriksson
  • östersund
  • servicetjänster
  • service
  • hemtjänst
  • veteranpoolsbranschen
  • veteranbemanning
  • arbete efter pension

Våra medarbetare är erfarna, yrkesskickliga och engagerade pensionärer som utför allt från hushållsnära tjänster, hantverk och trädgårdskötsel åt privatpersoner till att snabbt rycka in och bemanna de flesta positioner inom ett företag. Vi finns på nära 50 orter runt om i landet och är vi den största aktören i Sverige inom vår bransch och vi fortsätter att utvecklas, växa och bidra till ett bättre samhälle, varje dag.