Vi gör magasin åt Riksbyggen

Riksbyggens tidning Öppet hus, med en upplaga upp emot 300 000 ex, står inför en större omgörning. För detta arbete valde Riksbyggen att arbeta med Vi Media AB. Redan i oktober når en helt ny tidning läsarna.

– Vi är så stolta över att vi fick förtroendet att se över Öppet hus och göra om den till en ännu mer läsvärd titel. Tidningen går ut brett – med en stor upplaga över hela landet och till alla åldrar – men fokuserar på något som verkligen berör, det egna boendet. Att få göra riktigt angelägen journalistik kring det ämnet är en ynnest, säger Sofia Wadensjö Karén, vd på Vi Media AB.

Tanken är att innehållet ska inspirera, underhålla och bidra till kunskap i alla frågor som rör boendet, bostadspolitiken och hemmet.

– Bostadsfrågorna är en av de absolut hetaste samhällsfrågorna just nu och kommer att vara det under lång tid framöver. Tillsammans med Vi Media AB

vill vi skapa en tidning som både fångar bostadsdebatten och vardagen för de cirka en halv miljon människor som bor i bostäder som Riksbyggen förvaltar, säger Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen.

För ytterligare information:

Sofia Wadensjö Karén, vd för Vi media AB och chefredaktör för Tidningen Vi, 0705-36 71 59
Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen, 08-863 99 16.

Vi media AB ägs av KF och ger bland annat ut Tidningen Vi och Vi Läser. Tidningen Vi startade 20 mars 1913 och är i dag en av Sveriges mest välrenommerade tidskrifter. Vi Läser startade hösten 2008 och är det självklara valet för alla bokälskare. Företaget bedriver även en omfattande event- och reseverksamhet. Inom kundtidningsdelen produceras ett flertal kvalitativa titlar, bland andra Mer Smak åt Coop, Läs! åt Akademibokhandeln, Värmland åt Visit Värmland, Hallå Konsument åt Konsumentverket samt Rädda Livet åt Cancerfonden.