Vi Läser kan ta storslam på Tidskriftsgalan

I dag står det klart att Vi Läser är nominerad till Årets Tidskrift. Dessutom är AD Johanna Jonsson nominerad till Årets AD.
– Det är fantastiskt roligt. Vi firar fem år i höst och jag har svårt att tänka mig ett bättre sätt att fira än vår dubbelnominering, säger Jonas Eklöf, chefredaktör Vi Läser.
Johanna Jonson är AD på Vi Läser, och sedan några månader tillbaka även AD för hela företaget AB Tidningen Vi.
– Om inte rubriken är bra blir formen inte snygg, allt är ett samarbete. Men det är hemskt kul att bli uppmärksammad, säger Johanna Jonsson.
Vi Läser startade 2008 av AB Tidningen Vi som landets första breda tidning om böcker och läsande. Upplagan har ökat stadigt sedan starten och tidningen har blivit en allt viktigare röst i Bok-Sverige.
– För ett drygt år sedan gjorde vi om tidningen. Då fick den sin egen, unika röst – såväl till innehåll som till form. Sedan dess har Vi Läsers fantastiska redaktion, med Jonas Eklöf i spetsen, slipat vidare så att titeln bara blir bättre och bättre för varje nummer. Det har juryn uppenbarligen sett. Liksom att Johanna är landets duktigaste AD, säger Sofia Wadensjö Karén, vd på AB Tidningen Vi.
Den 14 november på Tidskriftsgalan står det klart vilka vinnarna är.

• jonas eklöf
  • johanna jonsson
  • årets ad
  • årets tidskrift
  • tidskriftsdagen
  • tidskriftsgalan
  • yukiko duke
  • tidningen vi
  • vi läser
  • sveriges tidskrifter
  • tove guldbrand
  • sofia wadensjö karén

Vi Läser ges ut av AB Tidningen Vi och utkommer med sex nummer per år.