Klockkedjan Ur & Penn satsar på Viametrics besöksräknarsystem

Klockkedjan Ur & Penn har valt att installera Viametrics besöksräknarsystem som ett led i att förbättra sin service i kedjans drygt 90 butiker landet runt. - Vilka butiker är bättre än andra och vad kan vi lära av det? Här kommer Viametrics besöksräknare in i bilden, säger drift- och etableringschefen Sven-Olov Johansson. En hög servicenivå är ett bärande moment i affärsidén och ett viktigt konkurrensmedel. Därför är det också viktigt att kunna mäta det. Viametrics system kan appliceras både på enstaka små butiker som rikstäckande butikskedjor och affärscentra. – En krävande kund som Ur & Penn gör att vi kan betrakta oss som en av de allra främsta leverantörer av besöksräknarsystem, inte bara i Sverige, säger Niklas Andersson, marknadschef för Viametrics.

Modeintresserade kvinnor mellan 15 och 35 år
Ur & Penn finns etablerade på drygt 90 platser i landet, de flesta är helägda. Fyra butiker har dessutom nyligen öppnats i Finland och man har expansionsplaner framöver i Skandinavien. Kedjan omsätter runt 380 Mkr och har ca 500 anställda. Ägare sedan tio år är Klockgrossisten i Norden, KIN. Inriktningen är modevaror till lågpris med betoning på klockor, men också olika slags bijouterier s.k. fashion jewelry. – Vi vill ligga tidigt i modetrenderna och klockor är idag mer mode, som många använder för att förstärka sin personliga stil, säger Sven-Olov Johansson. De vanligaste kunderna är modeintresserade kvinnor mellan 15 och 35 år. Ur & Penn var faktiskt Erling Perssons allra första företag, alltså före H&M och startades så tidigt som 1943.

• besöksräknare
  • fastighetsägare
  • kundräknare
  • viametrics