Premier League ska avgöras och golfeliten samlas för den femte majorn!

Nyhet   •   Maj 07, 2014 08:00 CEST

Premier League ska avgöras
Söndag

PREMIER LEAGUE Premier League ska avgöras när topplagen Liverpool, Manchester City och Chelsea slåss om titeln. Manchester City har avgörandet i egna händer, vid seger i kvällens släpmatch samt i sista omgången är ligatiteln säkrad. Liverpool och Chelsea får hoppas att City darrar på manschetterna och tappar poäng för att titeldrömmen ska besannas.

West Bromwich gästar ikväll Sunderland i bottenstriden där segraren blir helt klar för Premier League-spel nästa år. På söndag avslutas säsongen och det är då allt avgörs, vilket lag tar hem ligatiteln? Följ all dramatik i Premier Leagues sista omgång, Viaplay sänder samtliga tio matcher live med svenska kommentatorer!

Golfeliten samlas för den ”femte majorn”
Torsdag-söndag

PGA världens bästa golfspelare samlas i Florida för årets upplaga av The Players Championship, som i golfkretsar kallas för den femte majorn. Enligt tradition spelas tävlingen på världskända TPC Sawgrass i Ponte Vedra Beach, Florida. I fjol tog världsettan Tiger Woods hem segern, men efter en ryggoperation kommer Woods inte till start i årets upplaga av tävlingen vilket ger större segerchanser för Henrik Stenson och övriga utmanare.

Följ Marcus Ericsson i Spaniens Grand Prix
Fredag-söndag

FORMEL 1 Marcus Ericsson och resten av Formel 1-fältet reser till Spanien för säsongens femte tävling. Spaniens Grand Prix körs för 24:e gången på Circuit de Barcelona-Catalunya och är det första loppet i Europa denna säsong. Förra året vann hemmaföraren Fernando Alonso loppet, kan han upprepa bedriften även i år?