Nordisk Film ger exklusiva filmrättigheter till Viaplay och Viasat

Sista kapitlet av succén The Hunger Games, London Has Fallen och flera populära nordiska filmer ingår i avtalet. Filmrättigheterna gäller exklusivt för Viaplay och Viasats kunder Norden över - med start sommaren 2016.

Om även nästa sommar blir lika regnig som i år kan den ändå räddas, då Nordisk Film ger exklusiva filmrättigheter till Viaplays och Viasats kunder.
Stora amerikanska premiärer och populära nordiska titlar kommer att finnas tillgängliga att streama på Viaplay samt visas på Viasats filmkanaler, från redan ett år efter att de har gått upp på bioduken.

- Viaplay och Viasat stärker filmutbudet ytterligare med dessa exklusiva rättigheter, med amerikanska storfilmer kort efter biopremiärerna och populära lokala filmer. Vi är väldigt glada och stolta över dessa rättigheter och hoppas att våra användare ska glädjas åt det lika mycket som vi gör, säger Jakob Mejlhede Andersen, MTG EVP Head of Programming & Content Development

En rad populära svenska och norska kriminaldramaserier ingår dessutom i avtalet, såsom Johan Falk, Maria Wern och Irene Huss, samtliga kommer att kunna streamas på Viaplay redan från årsskiftet.

Genom Nordisk Films samarbete med stora partners såsom Lionsgate, DreamWork Studios och Eyeworks ingår en mängd storfilmer i utbudet.

Filmerna kommer att finnas tillgängliga på Viaplay genom följande plattformar: Mac, PC, iOS- och Android-enheter, Apple TV, Smart TV, Xbox 360, Xbox One, PlayStation® 3, PlayStation® samt på Viasats filmkanaler: Viasat Film Hits, Viasat Film Premiere, Viasat Film Action, Viasat Film Family, Viasat Film Comedy.

• nordisk film