UFC TILL VIAPLAY

Förbered er på ett 2016 fyllt av högklassig fajting – UFC, Ultimate Fighting Championship, kommer från årsskiftet att sändas exklusivt på Viaplay.
Tittarna kommer inledningsvis att kunna se UFC-galorna fritt på Viaplay utan någon kostnad och premiären är direkt efter nyår.

— Vi rivstartar redan natten mot den 3 januari med UFC-galan från MGM Grand Garden i Las Vegas. Intresset för UFC har fullkomligt exploderat på senare år med Alexander "The Mauler" Gustafssons framgångar och vi ser framemot att hälsa UFC välkommen till Viaplays sportfamilj under 2016, säger Viaplays VD Jonas Karlén.

UFC, Ultimate Fighting Championship, är den största MMA-organisationen i världen och hem för flera superstjärnor. I januari 2015 trängde 28 000 fans ihop sig på Tele2 Arena i Stockholm för att se UFC Fight Night Johnson vs Gustafsson, och 2015 har varit ett särskilt viktigt år då de globala stjärnorna ytterligare öppnat folks ögon för sporten.

— UFC grundades för över 20 år sedan och har nu etablerat sig som ett av de stora sporteventen i världen. UFC sänds i 150 länder och har väldigt starka profiler. Ronda Rousey syns i stora filmer och är liksom Conor McGregor en het gäst i amerikanska talkshows, säger Per Nunstedt sportchef Viasat Sport.

UFC kommer att sändas exklusivt på Viaplay. Rättigheterna sträcker sig fyra år framåt.

— I vår premiärsändning erbjuder vi såväl amerikansk originalkommentering som vårt eget kommentatorsteam i Paul del Valle och Magnus ”Jycken” Cedenblad, säger Nunstedt.

Den 18 januari väntar blågult fokus, då Ilir Latifi kliver upp i buren mot Sean O'Connell i en gala från Boston.

— Viaplay tar totalgreppet om världens bästa kampsport. Utöver vårt starka boxningspaket så maxar vi nu utbudet tillsammans med en fantastisk rättighet som UFC, säger Per Nunstedt, och fortsätter:

— Viaplay har under det här året visat världsboxare som Mayweather, Klytjko och Badou Jack, och det känns väldigt bra att nu addera The Mauler och kompani.

James Elliott, General Manager och Vice President på UFC EMEA, ser fram emot ett framgångsrikt samarbete.

— Vi är glada över vårt partnerskap med MTG, ett respekterat tv-bolag i Europa, som utan tvekan kommer att hjälpa UFC nå nya höjder i Europa. Den geografiska räckvidden är i linje med vår målsättning för den nordiska marknaden och vi ser fram emot vad 2016 har att erbjuda, säger han.