Viaplay lanseras på Philips smart TV

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 09:30 CEST

I oktober lanseras Viaplay på Philips smart TV plattform. Avtalet gör Viaplays utbud ännu mer lättillgängligt och är Viaplays senaste steg i ambitionen att göra tv, film och sport tillgängligt för alla med en internetuppkoppling.

Viaplay och Philips har slutit ett avtal som innebär att alla Philips smart TV, från och med oktober, kommer att vara utrustade med en Viaplay-app. Applikationen kommer att vara tillgänglig i Norden via Philips smart TV plattform och kommer ge Viaplays kunder tillgång till ett brett utbud av serier, filmer och direktsända sportevenemang direkt i TV:n.

- Genom det nya avtalet med Philips ökar vår räckvidd och vårt utbud blir än mer tillgängligt, säger Niclas Ekdahl, VD Viaplay.

Viaplay strävar ständigt efter att forma framtidens TV tittande genom att göra TV, film och sport tillgängligt på flera olika enheter och för alla med en internetuppkoppling. Viaplay kommer att finnas på Philips smart TV (2012 års modeller från 6000-serien och uppåt) från och med oktober.

- Vi på Philips strävar efter att kunna erbjuda våra kunder obegränsad underhållning på användarens villkor. Vi är stolta över samarbetet med Viaplay som gör att vi kan erbjuda våra kunder just detta, säger Joakim Örnstig, nordisk marknadschef Philips TV.

Avtalet innebär ytterligare en plattform för Viaplay som redan finns för PC, MAC, surfplattor, smarttelefoner, smart TV från LG, Panasonic och Samsung och genom Viaplays egen streamingbox.

För mer information, vänligen kontakta:

Janette Cohen, PR Manager

Telefon: +46 (0)73 6991978

E-mail: janette.cohen@viaplay.com

Niclas Ekdahl, VD

Telefon: +46 (0)73 6991901

E-mail: niclas.ekdahl@viaplay.com

Viaplay är Skandinaviens ledande online-tjänst för TV, film och sport. Viaplay erbjuder de senaste tv-serierna, tusentals populära filmer och direktsända sportevenemang i världsklass som Engelska Premier League, UEFA Champions League, NHL och Formel 1. Viaplay finns på datorer, smartphones, läsplattor, Smart TV (Samsung, Panasonic och LG) och Viasat-Top-Boxar. Läs mer på www.viaplay.com.

Viaplay AB är en del av Modern Times Group (MTG), som är ett internationellt mediebolag med verksamheter som omfattar fyra kontinenter och inkluderar gratis-tv, betal-TV, radio och innehållsproduktion. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV och betal-TV-kanaler, som finns på Viasats egna satellitplattform och tredjeparts nätverk, och distribuerar även TV via internet. MTG är även den största aktieägaren i CTC Media, som är Rysslands ledande oberoende TV-bolag. Besök www.mtg.se för mer information.