Viaplay nominerad till bästa TV-app

Viaplay är som första och enda nordiska streamingtjänst nominerad i kategorin Best TV App till TV Connect Industry`s Awards med sin IOS app och dessDownload-To-Go funktion.

Som första nordiska streamingtjänst någonsin har Viaplay kvalat in bland de nominerade för TV Connect Industry Awards. Totalt är det fem streamingtjänster som tagit sig vidare och vinnaren avslöjas den 20:e mars i London då TV Connect Industry går av stapeln.

- Vi är hedrade över nomineringen som bästa TV-App. Det är ett bevis på den framgång vi har haft när det gäller att leverera den bästa streamingtjänsten för våra konsumenter, säger Niclas Ekdahl, VD på Viaplay. Ett erkännande som talar till Viaplays fortsatta produktutveckling och som vi tar med oss i vår verksamhet.

Download-to-Go är en integrerad del i Viaplays erbjudande och kostar inget extra. Det nedladdade innehållet finns tillgängligt i 30 dagar och är lätt att hitta i applikationen. Det finns även möjlighet att radera innehållet efter man sett det för att spara utrymme. Download-to-Go finns i dagsläget enbart tillgängligt i Viaplays iOS appar (iPhone och iPad).

Läs mer om Viaplay på: www.viaplay.se

Läs mer om TV Connect Awards på: www.tvconnectawards.com

För mer information, vänligen kontakta:
Janette Cohen
, PR Manager
Telefon: +46 (0)73 6991978
E-mail: janette.cohen@viaplay.com

Viaplay är Skandinaviens ledande online-tjänst för TV, film och sport. Viaplay erbjuder hela säsonger av serier, marknadens största utbud av nya storfilmer och direktsända sportevenemang i världsklass som Engelska Premier League, UEFA Champions League, NHL och Formel 1. Viaplay finns på datorer, smartphones, läsplattor, Smart TV, Viasat-Top-Boxar och Xbox360 och Playstation 3. Läs mer på www.viaplay.com.