Viaplay utan extra kostnad även på PlayStation®3

Med start idag får PlayStation®3 användare med Viaplay abonnemang obegränsad tillgång till marknadens bredaste utbud av serier, filmer och sport utan PlayStation® Plus abonnemang.

– Vi är mycket glada över vårt fortsatta samarbete med Sony och för att kunna erbjuda Viaplays innehåll utan kravet på ett PlayStation® Plus abonnemang, säger Niclas Ekdahl, VD på Viaplay. Detta är ännu ett steg för att behålla vår nuvarande position och vi är mycket stolta över vår tillgänglighet framför betalväggen nu för både PlayStation®3 och PlayStation®4, fortsätter Niclas.

Att öppna upp betalväggen för Viaplay-användarna är ännu ett steg i Viaplays satsning för att utöka räckvidden och göra dess innehåll tillgänglig på så många plattformar som möjligt, nu både på PlayStation®3 och PlayStation®4. Viaplay finns förutom dessa två plattformar på: PC, Mac, Android- och iOS-mobiler, läsplattor, Viaplay-boxen, LG Smart TV, Samsung Smart TV, Philips Smart TV, Panasonic Smart TV samt Xbox 360.

Viaplay-applikationen kan enkelt laddas ner från PlayStation Networks start meny →TV/Videotjänster → ”Mina Kanaler” på en internetuppkopplad PlayStation®3.

Läs mer om PlayStation®3 på: playstation.se
Läs mer om alla enheter som stödjer Viaplay på: viaplay.se

• vod
  • film
  • serie
  • sport
  • video on demand
  • ott
  • plattform
  • tv
  • playstation 3
  • viaplay
  • streaming

Viaplay är Nordens ledande online-tjänst för TV, film och sport. Viaplay erbjuder hela säsonger av serier, marknadens största utbud av nya storfilmer och direktsända sportevenemang i världsklass som Engelska Premier League, UEFA Champions League, NHL och Formel 1. Viaplay finns på datorer, iOS enheter, Android mobiler och läsplattor, Smart TV, Viasat Set-Top-Boxar och Xbox 360, PlayStation®3 och PlayStation®4. Läs mer på www.viaplay.com.