Kommentarer (10)

    Varför kan man inte få tag i någon högre uppsatt än "viasat support"?
    Jag känner mig lurad av erat så kallade " avtal" men vad får man för det? Prata med någon på supporten som ignorerar fullständigt i vad du säger!
    Hur kan det komma sig att detta kan få fortsätta?
    Så om någon av er som är lite högre uppsatta ta er då i kragen och hör av er tack!

    - Simon - 2014-01-20 10:03 CET

    Hej Simon,

    Vår support är det man i första hand vänder sig till för att snabbt kunna få hjälp och svar vid olika tider på dygnet. Man kan kontakta Viasat Support både via telefon, twitter och facebook och supporten svarar ofta mycket snabbt. Jag är ledsen om du känner att du inte fått svar och den hjälp du behövde. Kontakta oss gärna direkt via email eller telefon så ska vi göra allt vi kan för att svara på dina frågor.

    Vänliga hälsningar
    Kristina Hagbard
    tf Presschef Viasat

    - Kristina Hagbard - 2014-01-20 10:11 CET

    HEJ PÅ ER
    JAG HETER BESNIK OCH VILLE FRAMFÖRA MITT MISSNÖJE MED KUNDTJÄNSTEN, DÄR JAG RINGER OCH FRAMFÖR MITT MISSNÖJE MEN ANTINGEN LÄGGER DE PÅ LUREN ELLER BLIR DE SOM EN UPPREPANDE MASKIN MED SAMMA FRAS UTAN MÖJLIGHET FÖR KOMMUNICERING OCH PROBLEM LÖSNING.

    - besnik juniku - 2014-03-20 09:05 CET

    Hej Besnik,

    Vi är verkligen ledsna att du inte fått den service som du som kund bör kunna förvänta dig från vår kundtjänst. Vår kundtjänst gör allt de kan för att vara så tillgängliga som möjligt och svara så snabbt som möjligt. Vid vissa tillfällen kan det dock av olika anledningar blir ovanligt långa svarstider. Vi gör dock allt vi kan för att så snabbt som möjligt avhjälpa det och snabbt svara.
    Vår kundtjänst finns tillgängliga via olika kanaler för att det för dig som kund ska vara så enkelt som möjligt att komma i kontakt med oss.
    Du kan kontakta oss via Twitter, Facebook och email så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig.
    Besök oss gärna på Facebook, där kan du snabbt få svar på dina frågor: facebook.com/viasatsverige

    Vänliga hälsningar
    Kristina Hagbard
    tf Presschef Viasat

    - Kristina Hagbard - 2014-03-20 09:57 CET

    Hej!
    Känner en viss besvikelse efter att förlängt mitt viasat abonnemang, hon läser upp avtal om vad vi kommit fram till, går några dagar så ringer en firma för att boka tid för installation och montering.
    Han vill ha över 2000:- för att byta ut
    parabolen? ???
    Det trodde jag ingick, då ingen informerar om detta??????

    - jonas - 2014-05-22 11:41 CEST

    Hej Jonas!
    Jag kan tyvärr inte gå in på vad som gäller för just den kampanj du har undertecknat, då jag inte har någon möjlighet att se det här. För att på bästa möjliga sätt kunna ge dig hjälp och ett bra svar skulle jag vilja be dig kontakta vår kundsupport direkt.
    Du kan kontakta oss via Twitter, Facebook och email så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig.
    Besök oss gärna på Facebook, där kan du snabbt få svar på dina frågor: facebook.com/viasatsverige
    Ha en fortsatt bra dag!

    Vänliga hälsningar
    Johanna Westin
    Tf. Presschef Viasat

    - Johanna Westin - 2014-05-26 13:03 CEST

    Trött på att vänta.
    Hur kan det komma sig att man ska välja alternativ på knappval(ex 5/faktura), efter att ha suttit i telefonkö i över 20 minuter, så kommer man fram, förklarar sitt ärende(pratar några minuter). Därefter kopplas man vidare..... och där är beräknad väntetid 17 minuter.

    - Lars - 2014-09-25 10:52 CEST

    Tillägg till kommentar ovan. Detta var den 23/9 och idag den 25/9 är ärendet fortfarande inte klart.

    - Lars - 2014-09-25 11:15 CEST

    Blev uppringd av en trevlig tjej, som utan problem fixade problemet.(25/9 kl 17.45)
    Ett stort tack till henne!

    - Lars - 2014-09-26 09:56 CEST

    Hej Ida,

    Nu får det väl vara nog, ni säger att ni inte kan nå mig vilket inte är sant för ni har inte försökt. I mitt jobb ingår det att vara tillgänglig 7 dagar i veckan 24 timmar om dygnet.
    Jag fick ett telefonsamtal från er när jag satt hos min läkare och sedan dess ingenting. Säg inte att ni inte kan få kontakt.

    kent.brissman@volvo.com svar inom en timma 07.00 till 16.00
    kent.brissman@telenet,be svar samma dag
    kent.brissman@gmail.com svar samma dag
    +32 478 452233 svar direkt om jag inte är hos min läkare

    Nu till det som är otroligt. Viasat i ett nötskal troligtvis. I mailet nedan står det att abonnemanget är avslutat från och med 2015-05-01 och det är vad vi betalt för.

    Från och med idag har vi inte tillgång till Viasat kanalerna vi betalt för till 2015-05-01, det står “Den valda kanalen finns inte” så ni har alltså stängt av det vi betalt för
    redan från idag. HUR KAN DETTA VARA MÖJLIGT. HUR KAN NI STÄNGA AV VIASAT INNAN 1 MAJ?

    Jag vill nu att ni betalar tillbaks det vi betalt för från nu fram till 1 Maj och jag vill inte ha tillbaks Viasat, jag vill absolut inte ha någon kontakt med detta inkompetenta och
    arroganta företag igen.

    Ida, detta är inte riktat mot dig utan mot din inkompetenta ledning, jag rekommenderar dig att söka ett jobb i ett mer seriöst företag.

    Mvh Kent Brissman

    ---------- Forwarded message ----------
    From:
    Date: Thursday, February 5, 2015
    Subject: Re: Form submission from: content_Contact_support
    To: Kent Brissman

    Hej Kent,

    Tack för ditt svar!

    I samband med att vi försökte nå dig men inte fick någon kontakt avslutades ditt abonnemang från och med 2015-05-01 då det är innevarande månad plus tre månaders uppsägningstid.

    När ditt abonnemang hos oss här på Viasat är avslutat skickas programkortet till denna adress:
    Viasat AB
    c/o Expresslogistik
    Trångsundsvägen 20
    393 56 Kalmar.

    Övrig utrustning såsom parabol och digitalboxar ägs av dig och ska alltså inte returneras till oss.

    Vi på Viasat vill tacka för din tid hos oss och önskar dig varmt välkommen åter i framtiden!

    Ha det riktigt gott så länge!

    Med vänlig hälsning
    Ida Wiklund
    Viasat Kundservice

    On 2015-02-02 22:05:11.0, Kent Brissman wrote:
    > Hej Ida,
    >
    > Att ringa nummret nedan har jag har jag forsokt med i flera veckor men jag har gett upp som jag forklarat i tidigare mail. Jag har ringt dagligen och fatt svaret att det ar lang ko ring senare i veckan. Jag ringer da igen Fredag eftermiddag och far samma svar, ring senare i veckan, kan inte ringa sa mycket senare an Fredag eftermiddag? Jag vantar i runt 15 minuter och varannan minut far jag beskedet att det ar 19 personer fore i kon, ingen forandring pa ca 15 minuter. Min arbetsgivare kommer inte att bli sa glad om jag spenderar timmar i telefonko pa arbetstid. Jag fattar heller inte att det kravs ett telefonsamtal for att fa instruktioner for att saga upp ett abonemang, ett standard mail borde vara nog, sa komplicerat kan det val inte vara.
    >
    > Ha det sa bra
    >
    > Mvh
    > Kent Brissman
    >
    >
    >
    > On Monday, February 2, 2015, > wrote:
    > Hej Kent,
    >
    > Tack för ditt mail!
    >
    > Jag ber om ursäkt för den långa svarstiden.
    >
    > Jag har bett en kollega till mig kontakta dig inom ett par dagar. Jag har dessvärre ingen ledtid på när det kommer ske.
    >
    > Om du inte skulle ha möjlighet att besvara samtalet kan du nå oss på 0771-52 20 00. Avdelningen du behöver komma i kontakt med har öppet mellan 09-17:45 på vardagar. I talsvaret trycker du knappval 3 två gånger.
    >
    > Återkom gärna om det finns något annat vi kan hjälpa dig med.
    >
    > Ha det toppen så länge!
    >
    > Med vänlig hälsning
    > Ida Wiklund
    > Viasat Kundservice
    >
    > On 2015-01-30 11:44:53.0, noreply@viasat.se null wrote:
    > > Submitted on Fredag, 30 January, 2015 - 11:44
    > > Submitted by anonymous user: [78.20.20.37]
    > > Submitted values are:
    > >
    > > Abonnentnummer / personnummer: 19055184
    > > E-post: kent.brissman@gmail.com
    > > Namn: Kent Brissman
    > > Mobilnummer: 032478452233
    > > Fråga: Hej, Har efter mailkonversation blivit lovad att ni skall ringa mig
    > > angående mitt problem. Så skedde också igår men första samtalet bröts
    > > av någon anledning och när nästa samtal kom blev jag inkallad till min
    > > läkare för en undersökning och kunde inte svara. Väntade på en
    > > återuppringning senare på dagen men fick ingen. Kan ni vara vänliga att
    > > ringa uoo mig igen? Mvh Kent Brissman
    > >
    > >
    > > The results of this submission may be viewed at:
    > > http://www.viasat.se/node/4025/submission/70599