Familjefokus i Viasats nya reklamkampanj

Viasat fortsätter att bygga konceptet ”Bättre på Viasat”, ett koncept som bygger på insikten att livet inte är som på tv, och hos Viasat är det alltid lite bättre. I höstens kampanj är det familjen som är i fokus, något som i höst genomsyrar den externa kommunikationen.

I den nya reklamfilmen väljer Viasat att sätta familjen i fokus.

-  Syftet med den nya reklamkampanjen är att visa vår bredd och kvalitet för hela familjen. Våra paket erbjuder så mycket mer än TV-kanaler, såsom programbibliotek i boxen samt online via Viaplay, och det vill vi visa på ett kreativt och roligt sätt med en driven liten kille i huvudrollen. Igenkänningsfaktorn är hög, säger Sandra Miller Kinge, marknadschef på Viasat.

Huvudmålgrupp för kommunikationen
Det är familjen som är huvudmålgrupp för den externa kommunikationen från Viasat i höst, något som kommer synas på flera plattformar.

-  De sportintresserade i familjen har redan bra koll på oss så nu vill vi se till att inte de andra i familjen missar vad vi kan erbjuda dem. Nu jobbar vi mer integrerat med marknad, webb och PR och breddar därmed vår kommunikationsportfölj och når vår primära målgrupp via flera kanaler. Startskotten för kommunikationen med familjen sker i TV och online. För oss är familjen i fokus och det kommer märkas i höst, fortsätter Sandra Miller Kinge.

Hundkojan – en flirt med hundtricket
I den nya reklamfilmen följer vi en pojke och hans hund, som mer än allt annat vill se storfilmen Frost i barnbiblioteket. Något som visar sig vara en utmaning när alla TV-rum i huset ockuperas av resten av familjen. Nästan alla. För det finns en glömd, alldeles extra mysig plats där bara pojken, hunden och deras läsplatta får plats: nämligen hundkojan.

– Vi flirtar lite med hundtricket och låter människans bäste vän ha en central del i reklamfilmen, något vi tror kommer uppskattas av hela familjen, stora som små, avslutar Sandra Miller Kinge.

Filmen är regisserad av Johan Kling och börjar sändas den 24 september.

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:
Petter Lublin, Kreatör