Holländska ligan till Viasat Fotboll

Viasat har gjort klart med ytterligare en rättighet i sitt fotbollspaket. Från och med fredag kommer matcher från den svensktäta holländska förstaligan sändas i Viasat Fotboll och Viaplay. – Vi kommer att sända "Veckans Match" från den holländska ligan. Det är en klassisk serie med många spännande inslag, säger Viasats Sports sportchef Per Nunstedt.

Första matchen sänds redan på fredag. Storlaget Ajax tar emot Groningen och matchen sänds i Viasat Fotboll och på Viaplay. En match i veckan kommer att sändas och matcherna kommer att ha svensk kommentering. Avtalet sträcker sig till säsongen 2017/18.

Tv-tider

Fredag 16 januari  kl 19.55, Viasat Fotboll/HD/Viaplay: Ajax–Groningen, Kommentator: Anders Bjuhr

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per Nunstedt, sportchef Viasat Sport

Fredrik S Johansson, pressansvarig Viasat Sport