MTG LANSERAR TVÅ NYA KANALER

Den 10 november lanserar MTG två nya kanaler – Viasat Series och Viasat Film Hits – i hela Norden. Utbudet blir nu ännu större med hyllade tv-serier som Empire och prisbelönta filmer som The Hunger Games.

– Viasat Series och Viasat Film Hits stärker vår position genom att erbjuda det mest omtalade och omtyckta innehållet på marknaden, säger Sahar Kupersmidt, affärsområdeschef för betal-tv på MTG.

Viasat Series kommer att finnas tillgänglig i Sverige, Norge och Danmark. Här erbjuds tittarna hyllade nya serier och klassiska guldkorn. Serierna kommer även att finnas på MTGs streamingtjänst Viaplay. I lanseringspaketet ingår flera serier exklusiva för Viasat och Viaplay såsom Empire. Men även serier som Blue Bloods, Californication, House of Lies, Nurse Jackie och The Late, Late Show med James Corden får ett nytt skräddarsytt hem.

Viasat Series får dessutom sällskap av en annan debutant, Viasat Film Hits, som kommer att finnas tillgänglig i alla skandinaviska länder och Finland. På kanalen samlas publiksuccéer som The Hunger Games: Catching Fire, The Hunger Games: The Mockinjay – Part 1, prisbelönta Tootsie, Marie Antoinette och Braveheart samt nordiska dramat Børning.
– Vi har lyssnat på våra kunder och hoppas att de kommer att uppskatta dessa nya kanaler, och det fantastiska innehåll som finns där, lika mycket som vi gör, säger Sahar Kupersmidt, affärsområdeschef för betal-tv på MTG.

I samband med lanseringen av Viasat Series och Viasat Film Hits kommer ytterligare några förändringar att ske i Viasats Films kanalutbud. Viasat Film kommer nu att heta Viasat Film Premiere. Viasat Natures prime time-tablå utökas och ersätter Viasat Crime, medan de bästa kriminalserierna visas på Viasat Series och Viaplay.

Dessa förändringar förstärker utbudet med ytterligare totalt 14 extra timmar och möter kundernas efterfrågan på riktigt bra innehåll.

– Bra innehåll förtjänar lättillgänglighet, därför gör vi allt innehåll tillgängligt på Viaplay så att kunderna har möjligheten att välja den underhållning de vill ha, säger Sahar Kupersmidt.

• Bio, film, foto