Nu finns alla NHL-matcher på Viaplay

Idag lanserar Viaplay NHL GameCenter med alla matcher från världens bästa hockeyliga. För att se 50 matcher i veckan via NHL GameCenter behöver man ett abonnemang på Viaplay.

I nya versionen av Viaplay som lanserades i slutet av förra veckan har man nu implementerat NHL GameCenter. Viaplay Gamecenter erbjuder alla NHL-matcher direktsänt inklusive möjlighet att se hela NHL-säsongens matcher i efterhand. För att nå tjänsten loggar man in på Viaplay och går därefter in på ett NHL-event. Som inloggad får man här upp en länk till GameCenter och därefter klickar man sig enkelt vidare. Viaplay kommer fortsatt erbjuda 15 matcher i veckan från Viasats egna sändningar, med svenska eller engelska kommentatorer, och som NHL-fan kan man därmed välja vilken sändning man vill följa.

-       Vi är glada över att äntligen ha alla matcherna på Viaplay. Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda våra användare mer NHL än någonsin, säger Hans Skarplöth VD Viasat Sverige

Tittarna har möjlighet att se alla matcher i repris och man kan själv välja i vilken kvalitet man vill se matcherna. Det finns också möjlighet att välja ”slow motion” för de som vill ta en ordentlig titt på de snygga målen. Viaplay erbjuder GameCenter via www.viaplay.se.

Vad är Viaplay?

Viaplay är en komplett tjänst för TV, Sport och Film online. Viaplay tillgängligt på nätet, www.viaplay.se samt via smartphones (iPhone/Android) eller surfplattor. Viaplay finns också i Viasats Internetuppkopplade digitalboxar samt via Samsung Smart TV eller LG Connected TVs.

• nhl

Viasat Sverige ingår i Modern Times Group MTGAB, det internationella mediebolag med den största geografiska spridningen av TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 28 fri-TV-kanaler i elva länder, och 38 betal-TV-kanaler i 32 länder. Betal-TV-kanalerna distribueras på Viasats egna satellit-TV-plattform i nio länder, samt via tredjeparts TV-nätverk (inklusive kabel- satellit och IPTV-nätverk), samt över öppna internet. Dessa fri- och betal-TV-kanaler och betal-TV-plattformar har totalt 125 miljoner tittare i 33 länder. MTG är även den största aktieägaren i Rysslands ledande oberoende TV-nätverk (CTC Media – Nasdaq: CTCM).

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en försäljning på 13,1 miljarder kronor, samt ett rörelseresultat på 2,4 miljarder kronor för helåret 2010. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Viasat Broadcasting underhåller människor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Tjeckien, Bulgarien, Makedonien, Ghana, Ryssland, Polen, Rumänien, Vitryssland, Moldavien, Georgien, Ukraina, Kazakstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Armenien, Azerbaijan, Slovakien, Slovenien, Serbien, Montenegro, Kroatien, Bosnien och Hercegovina, Kenya, Nigeria och USA.