Viasat och Telia i nytt rikstäckande avtal

Viasat och Telia Operator Business har tecknat ett rikstäckande avtal som innebär att Viasat blir ny tjänsteleverantör av TV, bredband och telefoni i Telias öppna fibernät.

Telias tjänst Öppen Fiber ger alla tjänsteleverantörer - på lika villkor - tillgång till det Öppna nätet med hög kvalitet och med potential att nå stora delar av landet. Nu utökas utbudet av attraktiva tjänsteleverantörer i Öppen Fiber med en av marknadens ledande tv-aktörer Viasat, vilket bidrar till ett ökat utbud och större valmöjligheter för både befintliga och nya kunder.

– Vi vill erbjuda vårt utbud av underhållning och sport i världsklass till så många som möjligt. Vår fortsatta satsning inom öppen fiber och sampaketering av tjänsterna TV, bredband och telefoni ligger helt i linje med den digitala utvecklingen och konsumenternas ökade efterfrågan, säger Jonas Karlén, VD på Viasat Sverige.

– Vi är verkligen glada över avtalet med Viasat som innebär att kunderna får tillgång till ett ännu större utbud av tjänster och leverantörer att välja ifrån. Avtalet innebär att Öppen Fiber blir ännu mer attraktivt som alternativ för till exempel en kommun som värdesätter valfrihet och mångfald för kommunens invånare, säger Anders Tillander, chef för Telia Operator Business.

Viasats utbud finns tillgängligt från och med 11 juli 2014.

Besök Viasat.se/oppenfiber för mer information.

• Bio, film, foto