Mikael Bergvall blir ny vd på Viati Sundsvall

Han har tidigare arbetat på Frontwalker som konsultchef och har över 20 års erfarenhet från IT-branschen.

- Mikael Bergvall kommer att bygga upp konsultverksamheten i Sundsvall. Målet är att vara 20 anställda på Viati Sundsvall innan sista december 2015. Hos oss på Viati har konsulterna marknadens ledande löner och alla är en del av företagets utveckling men samtidigt har man frihet som om man vore en egenföretagare. Alla på bolaget drivs av en entreprenörsanda i en platt organisation med stor personlig frihet och personligt ansvar säger Roland Ekström ägare Viati.

- Riktigt spännande utmaning att få bygga upp Viatis verksamhet i Sundsvall. Viati är ett familjeägt företag som är välskött och lönsamt och att få möjlighet att växa i Sundsvall är något som jag ser som en riktig utmaning säger Mikael Bergvall.

För mer information kontakta: Roland Ekström, styrelseordförande och ägare Viati, tfn: 070-5575275, e-post: roland.ekstrom@viati.se Mikael Bergvall, vd Viati Sundsvall, tfn: 072-5354049, e-post: mikael.bergvall@viati.se

• Västernorrland

Viati är en koncern som består av ett antal dotterbolag, bl.a. Viati Sundsvall.

Antal anställda ca 125 st

Omsättning ca 190 mkr