Slussen planeras med Vico

Projektet Slussen är ett av de mest omtalade, omskrivna och debatterade projekten i Sveriges historia. En mycket intressant utformning av nya Slussen i centrala Stockholm har tagits fram och arbetet pågår för fullt med förberedelser. Vico deltar i projektet med tekniskt stöd och rådgivning gällande 4D-planering och genomförande.

Patrik Mälarholm berättar:
"Vi är naturligtvis mycket stolta över att få delta i ett av Sveriges mest intressanta byggprojekt, Slussen. För oss är ett samarbete med Stockholms stad extra intressant då vi utifrån tidigare erfarenheter med arbetet i Norra Värtan (en del av Norra Djurgårdsstaden) utvecklar och förädlar samarbetet tillsammans med Stockholmsstad till nästa nivå. Vi ser att teknik och process går hand i hand utifrån kraftfulla innovativa verktyg, så som Vico Office. Nästa steg är att beställarna börjar ställa krav på användande av 5D-verktyg i projekten men även platsbaserad tidsplanering och uppföljning som Vico Schedule Planner erbjuder.”

"Det vi ser i Slussen är bara början på ett nytt sätt att arbeta på, som verkligen hjälper alla parter i projekten, stora som små. Jag är vet att ni kommer att se mer och höra mer om våra tjänster och produkter i alla typer av projekt.”