​Andra halvlek

Varje semester är välbehövlig. Vissa semestrar kommer man bättre ihåg av olika skäl. Den gångna minns jag för att den svek oss vädermässigt. Tyvärr. Men icke desto mindre fick man möjlighet att varva ned och umgås med nära och kära. Något som sällan är väderberoende. I mitt fall spenderades majoriteten av ledigheten i de västsvenska och danska farvattnen. Bara möjligheten att få vistas där och att fylla på mina depåer ger mig fullgoda returer! Självklart hade även jag uppskattat ytterligare en 5-7 grader värme och lite mer av högtryck i allmänhet. Men basen i mitt semestrande är väldigt sällan vädret. Det är helt andra parametrar. Som tur är!

Nu väntar en intensiv höst. Det gör det varje år förvisso. Men i år lite extra i Videum Science Park. Detta då en betydande del av kvarteret Forskaren försvinner ur vår ägo efter nästan trettio år. Samtidigt en utmaning för oss som jobbar på Videum AB då vi under en kortare tid ska fördela oss på 3-4 olika fysiska platser i Videum Science Park i väntan på vårt nya kontor i hus Echo som är på väg att uppföras i kvarteret Uppfinnaren. Vi kommer att klara detta. Vi har tränat. Detta blir tredje flytten för oss på fem år. Runt årsskiftet, eller kanske mer troligen strax efter, landar även vi in i det företagsamma kvarteret Uppfinnaren permanent. Det kommer att bli ett lyft för oss. Hoppas att även ni hyresgäster kommer att märka av detta positivt.

Dessutom blir det extra stimulerande för mig personligen att få ha sin vardag mitt bland alla er entreprenörer och verksamma i bolag. Och inte i en lokal ”strax utanför” centrum av alla verksamheter.

Avslutningsvis önskar jag alla välkomna tillbaka jobbet och önska er en bra start på höstsäsongen. Samtidigt vill jag skicka med en förhoppning om att ni alla har förståelse om att saker och ting kan vara lite upp och ned under en tid då vi genomför en av de största fysiska förändringarna i vår 29-åriga historia.

David Svensson, VD Videum AB