Laddade batterier

När jul- och helgledigheten faller ut som den nyss gjorde, brukar man kalla det för en ”arbetstagarjul”. Med det menas att man genom ett begränsat semesteruttag kan få ihop en förhållandevis lång och sammanhängande julledighet. I alla fall teoretiskt sett. Inte alla kan ta semester efter eget personligt önskemål, utan får acceptera att arbeta de så kallade ”klämdagarna”. Jag brukar passa på att ”diska av”, som en kollega uttryckte det, administrativa uppgifter som blivit liggandes men som behöver hanteras. Men förhoppningsvis var det många av Videum Science Parks hyresgäster som hade möjlighet till lite långledigt. Att umgås med familj, släkt och vänner samt att ladda sina batterier är välbehövligt på många plan. Det sistnämnda en nödvändighet för att orka med den rivstart som brukar bli efter helgerna.

Detta nya år var inget undantag. Endast någon dag in i veckan efter Trettonhelgen var det full fart på många av kontoren i Videum Science Park kunde jag konstatera när jag gick runt i våra två kvarter och gjorde några nedslag. Något som får ses som ett sundhetstecken, då många av er rullar på riktigt bra och en hel del av er fortsätter att expandera kvadratmeter efter kvadratmeter. Precis som det ska vara i en miljö befolkad av entreprenörer och tillväxtorienterade företag.

När så strömmen plötsligt gick torsdagen den 9 januari på grund av ett externt fel var vi många som blev varse om hur beroende vi är av elektricitet. Inte bara för vårt eget välbefinnande skull utan allt mer för att kunna utföra våra uppdrag på våra arbetsplatser. Vi som arbetar på Videum hamnar vid dessa tillfällen i samma situation som ni hyresgäster med plötsligt driftstopp, men vi får också mycket att göra för att dels lokalisera vad felet är och vad det är orsakat av. Dessutom kollar vi alltid att våra reservaggregat till våra två serverhallar aktiveras vid dessa tillfällen. Detta skedde planenligt även denna gång. Bra med laddade batterier alltså!

En annan viktig del vid sådana här situationer är att vi håller er hyresgäster löpande informerade om vad som händer. I dessa lägen får våra receptioner information så snabbt vi vet något och vi lägger även ut information på www.videum.se

Så följ med fördel det vardagliga livet i Videum Science Park på vår hemsida, via Twitter eller Facebook. Avslutningsvis önskar jag er alla en god fortsättning på 2014!

VD David Svensson(Hämtat ur vårt nyhetsbrev)