Diplomet för Videums mångfaldscertifiering.

​Videum först att mångfaldscertifieras en tredje gång

Videum AB mångfaldscertifierades första gången 2013 och i veckan var det dags för omcertifiering. Vår tredje certifiering innebär att vi uppfyller höga krav på arbetssätt i mångfald genom fem bedömningsområden;

- styrdokument
- rutiner
- rekrytering
- arbetsmiljö och trivsel
- varumärke och organisationsutveckling

- Att vi blev först ut av alla att omcertifieras en tredje gång är jättekul, säger Videums mångfaldssamordnare Ewa Ståhle, men påpekar samtidigt att det viktiga är att vi fått in rutiner för att använda de verktyg och metoder för ett strategiskt och aktivt arbete för mångfald som certifieringsarbetet gett.

Certifieringen har genomförts av EVOLVE Mångfaldscertifiering som drivs av Institutet för lokal och regional demokrati (ID). Diplomet delades ut av Maja Debeljak från EVOLVE till VD David Svensson i samband med personalfika för Videum AB måndagen den 22 juni 2020.

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant.

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.