​Forskarstudenter kopplas mot behov i näringsliv och offentlig sektor

Genom ett samarbete mellan Videum Science Park och Linnéuniversitetet startar ett nytt forum som vi kallar Kunskap och kompetens.

Syftet med Kunskap och kompetens är att ta tillvara och utveckla den akademiska kompetensen i vår region. Detta gör vi genom att låta forskarstudenter från Linnéuniversitetet berätta om sin forskning och beskriva hur den kan kopplas mot behov i näringsliv och offentlig sektor. Allt över en gemensam lunch där det finns tid för frågor och kontaktskapande.

TID och DATUM 11.30-13.30 tisdagen den 24 april 2018
PLATS Videum Science Park, Framtidsvägen 18, Växjö
KONTAKT Stefan Uppman

Media är välkomna att närvara. Mötet hålls på engelska.

--------------------------------------------------------------------------

Doctoral students and their presentations at this meeting:

Andrea Strinic - How different ways of perceiving groups of people and occupations may affect subsequent hiring decisions.

Gaofeng Ni - How bacteria interact with electricity, and how can we use this to treat wastewaters.

Maria Ulan - How one can merge different aspects of quality in a single measure. Would such measure make sense?

Nico Reski - How to explore data in an immersive virtual reality environment. How to use augmented reality technologies to facilitate public engagement in various real-world contexts.

Tadios Sisay Habite - How to detect and classify defects in wood on the basis of wood science, optical surface scanning and machine learning.

• linnéuniversitetet

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.