Videum Science Park – kontakterna utvecklar företagen

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 12:21 CET

Idéer föds där människor möts – det är Videums devis. Som företagare i Videum Science Park är man en del av en stimulerande och utvecklande miljö för tillväxtföretag. Dagligen finns här bevis på att man i rätt miljö kan höja tempot för framgång för sitt företag – ett sådant bevis är företaget CandleStore.

Miljön i Videum Science Park har varit bidragande till att företaget CandleStore på kort tid fått igång sitt företag, utvecklat det och nu breddar sin verksamhet.

-  Det kontaktnät man bygger upp genom att befinna sig en Science Park betyder mycket, säger David Knape – VD för Candlestore Nordic AB. Vi startade vårt företag på Videum Creative Arena – ett öppet kontorslandskap genomsyrat av en entreprenörsanda som vi som nystartade så väl behövde. Idag har vi ett eget kontor men har fortsatt ett stort utbyte med såväl de mer erfarna företagarna som övriga nya entreprenörerna som finns i Videum Science Park.

David förklarar att de föreläsningar och mötesplatser som ordnas för hyresgästerna är viktiga för såväl inspirationen och kunskapen i ämnet som för möjligheten att utveckla sitt kontaktnät med andra företagare.

-  Vårt företag har gått bättre än vi vågat drömma om och självklart har miljön haft inverkan på resultatet, fortsätter David och berättar om nästa steg för CandleStore: Vi har nu släppt ett nytt varumärke som tar in ett bredare sortiment än de ljus vi startade med. Det nya varumärket - NordicDays - kommer att erbjuda säsongsbetonade produkter anpassade efter de skandinaviska dagarna. Kunderna, som är skolklasser, lag och föreningar som i sin tur säljer produkterna med hög förtjänst kan nu även sälja ljusstakar och golvkandelabrar. Man har även arbetat med att utveckla ett än bättre säljstöd för kunderna så att de på ett smidigt och roligt sätt ska kunna maximera sin försäljning.

Kontakt CandleStore Nordic AB
David Knape (VD), 0738-00 16 40, david.knape@candlestore.se
www.candlestore.se, www.nordicdays.se, www.facebook.com/nordicdays

Kontakt Videum Science Park
Peter Daniels (affärschef), 047- 72 33 04, peter.daniels@videum.se

Videum AB är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum förvaltar 113 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Det andra är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster, sammanlagt 120 och över 600 arbetstillfällen. Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter. Runt om på universitetsområdet och i Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk. Dessa verk ägs av Videum och Statens konstråd.

Kommentarer (0)