Viggo Boats inleder samarbete med Seacastle

Viggo Boats tar ytterligare steg framåt med ökade produktionsvolymer samt utökad service till sina kunder inför säsongen 2018. Som en viktig del i att erbjuda nya och befintliga Viggo-kunder allra bästa service, kunskap och tillgänglighet etableras nu ett samarbete med Seacastle på Lidingö.

”Vi har hittills enbart sålt våra båtar direkt till slutkonsument, för att tillgodose ökad efterfrågan och erbjuda våra kunder bästa tänkbara upplevelse av märket inleder vi nu även ett samarbete med Seacastle. Stockholm med omnejd är en viktig marknad för oss och vi är övertygade om att samarbetet med Seacastle kommer stärka Viggo som varumärke samt öka servicenivån till våra kunder” kommenterar Erik Wickgren, verksamhetsansvarig på Viggo Boats.

Seacastle, som är ett fullservicevarv med anor från 1917, erbjuder nybåtsförsäljning, båtförmedling, sommarplatser, vinterförvaring och serviceverkstad. Med en strategisk placering i Kyrkviken på Lidingö och innovativa ”All Inclusive” koncept tillgodoser man moderna båtägares krav på ett bekymmersfritt båtliv.

”Vi har valt att bara jobba med marknadsledande varumärken och vi är jätteglada över att nu kunna utöka vårt utbud med båtar från Viggo för att möta den ökade efterfrågan på aluminiumbåtar i premiumsegmentet. Vi välkomnar nya och gamla Viggo-kunder till oss på Lidingö” säger Fredrik Sjöborg, VD för Seacastle.

Viggos båtmodeller X8 och C8 kommer finnas tillgängliga får påsyn hos Seacastle från och med den 26:e mars, provkörning erbjuds efter förbokning.

___________________________________________________________________

Seacastle, Varvsvägen 1, 18146 Lidingö. Kontaktperson: Fredrik Sjöborg, 08-6541212 eller fredrik@seacastle.se

Viggo Boats, Varvsvägen 6, 742 43 Öregrund. Kontaktperson: Erik Wickgren, 070-2966821 eller erik.wickgren@viggoboats.se

• lidingö
  • öregrund
  • secastle
  • aluminiumbåtar
  • båtar
  • boats
  • boat

• Stockholm

We are a high end aluminum boat manufacturer in Öregrund, a small coastal town north of Stockholm, Sweden. We have a no-compromise mentality when designing and building industry leading performance boats with strong focus on usability and safety.

Erik Wickgren

Presskontakt Director