Deltagarrekord för Viggoloppet - ett lopp bara för unga med särskilda behov (NPF)

Imorgon lördag 22 september går startskottet för Viggoloppet och det har aldrig tidigare varit så många anmälda till starten. Drygt 80 barn och ungdomar med särskilda behov (NPF) samlas för att springa det 2 kilometer långa loppet tillsammans på lördag. Viggoloppet är det perfekta tillfället för alla deltagare att utmana sig själva både fysiskt och psykiskt men framför allt träffa nya kompisar och ha roligt!

Loppet som anordnas för tredje året i rad är en del av insamlingsstiftelsen Viggo Foundations och föreningen Aktivis arbete kring att ge barn med särskilda behov (NPF) en möjlighet att idrotta utifrån sina egna förutsättningar. I stolt samarbete med Löparakademien och Kistaloppet anordnas i år Viggoloppet som en del av Kistaloppet.

ANMÄLAN ÄR FORTFARANDE ÖPPEN!
Dag: Imorgon Lördag 22 september
Plats: Samling vid Viggofoundation tältet vid Jan Stenbecks torg / Kista Galleria.
Tid: Samling kl: 10.30 loppet startar kl: 11.00
Loppets längd: 2 km
Pris: Gratis för alla deltagare, självklart får anhörig springa med deltagaren
Anmäl dig direkt med namn och ålder till mail: viggofoundation@gmail.com
Alla som deltar i Viggoloppet får en medalj, diplom och en T-shirt.

Välkomna att komma och bevaka loppet på lördag, hör av er direkt till mig på tel: 070-752 76 05 eller mail helene.wigren@prbeyond.se

För Mer information om Viggo Foundation och kontakt med stiftelsens grundare Måns Möller hör av dig till oss på: viggofoundation@gmail.com

Kika gärna på filmen för att få en bild av förra årets lopp i Hagaparken i samarbete då med Topploppet.