Fotograf: Magnus Östh

Nyss hemkomna från Grekland kastar sig Måns Möller och Christer Skog ut på cyklarna igen och kör Vätternrundan med start inatt den 17 juni!

Direkt hemkomna från Grekland kastar sig Måns Möller och Christer Skog ut på cyklarna igen och kör Vätternrundan med start inatt den 17 juni! Teamet som kör för Viggo foundation består av Per Anders Lissolas, Ulf Almberg, Måns Möller och Christer Skog.

Efter att ha cyklat 300 mil genom Europa på 20 dagar är hjältarna Måns Möller och Christer Skog åter igen tillbaka på svensk mark för att hoppa på cykeln och trampa runt Vättern. Killarna lyckades dra in över 300 000 kr, som var målet för #C2C4Autism. Mer information och uppdateringar om den resan kommer snart! Viggo Foundation vill passa på att tacka alla sponsorer, alla som hejat eller bidragit med en peng! Kampen för barn i behovs rätt att idrotta fortsätter och vi ser fram emot nya utmaningar! Vätternrundan är ett steg på vägen!

Ett tyskt regnoväder förväntas dra in över landet enligt SMHI. Vi hoppas på att Team Viggo Foundation har med sig varma kläder och regnskydd! Heja Heja!

Vätternrundan är världens största motionscykellopp. 300 km runt sjön Vättern ställer sina krav på de många deltagarna som årligen samlas för vad som kan kallas för en cykelfest. Loppet som äger rum 17-18 juni i år, är även en del av En Svensk Klassiker!

Vill du stödja oss i vårt arbete med att ge Barn i behov (ADHD, autism, asperger) möjlighet att idrotta får du gärna hjälpa oss med en donation och kan då använda något av följande alternativ:

För att komma i kontakt med Måns Möller eller Christer Skog hör av dig till:
Helene Wigren PR & Beyond mail: helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-752 76 05
Sofia Gallegos Wallgren mail: sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se eller tel. 076-893 62 93