EXKLUSIV LANSERING AV VIKING-SKOR MED GORE-TEX® SURROUND™-PRODUKTTEKNOLOGI

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 11:26 CEST

360 GRADERS KLIMATKOMFORT

Viking Footwear är glada att få presentera ett nytt koncept inom funktionella skor. För vår- och sommarkollektionen har fokus legat på att förfina mikroklimatkomforten inne i en sko oavsett de växlande väderförhållandena utomhus – en plötslig regnskur följd av varma och soliga förhållanden.

Viking Footwear såg möjligheten att erbjuda marknaden en avancerad innovation.  Viking Footwear är nämligen det första företaget i de nordiska länderna som inför GORE-TEX® SURROUND -produktteknologi i en kollektion av hög kvalitet som riktar sig till aktiva kvinnor, män och barn.

Detta exklusiva utbud har gått igenom en omfattande period av produkttester och har bevisats uppfylla Vikings alla kvalitetsstandarder för skor utformade för det tuffa nordiska klimatet.

GORE-TEX® SURROUND-produktteknologin gör det möjligt att använda en öppen sulstruktur som möjliggör en optimal fukttransport från dina fötter. GORE-TEX®-membranet som skyddar dina fötter på den övre sidan omsluter nu hela skon. Membranet har lagts till mellan yttersulan och din fot och håller skon 100 % vattentät. ”Perforeringarna i skons sula ger en ny dimension på funktionella skor och vi är extremt glada att nu få presentera en sko som kan andas och är vattentät i 360 grader, vilket styr klimatet inne i skon till perfektion”, säger Alf Morten Bakken, produktchef på Viking Footwear.

Produkttester av kollektionen har lett till tekniska funktioner som ett skyddande lager mellan yttersulan och iläggssulan gjort av lätt metallnät som förhindrar att vassa föremål skadar membranet när du går utomhus. Vikings SURROUND -kollektion är gjord med en termogummislitsula som är halkfri och mycket lätt och som behåller sin flexibilitet i växlande temperaturer.

Med Vikings GORE-TEX® SURROUND™-produktteknologiutbud håller Viking sitt löfte att utveckla vattentäta skor av hög kvalitet och samtidigt förnya sättet att hålla dina fötter bekväma i de växlande nordiska väderförhållandena.

Viking Footwear erbjuder en SURROUND-kollektion för män, kvinnor och barn.

MODELLER I MOCKA

Modellerna Airflow, Lady Airflow, Circulator og Windy har utformats med en utomhuslook. Slitstark mocka till övermaterialet hjälper till att skydda dig från vädret och gör detta till en hållbar sko. De rostfria metallöglorna och vattenavstötande skosnören står emot alla regnskurar. Sulan har lufthål som kan andas längst ned, med GORE-TEX® runt hela foten. Det lätta metallnätet mellan koppsulan och skon är extremt hållbart och skyddar det vattentäta GORE-TEX®-membranet, och foten, från stenar och vassa föremål.

Den ergonomiskt gjutna innersulan med perforeringar för ökad fukttransport omsluter foten, ger fotvalvsstöd och hälkappsstabilitet, vilket gör skorna mycket bekväma att ha på sig hela dagen.

Airflow för män finns i de europeiska storlekarna 41–48 i färgkombinationerna black/red, navy/blue och taupe/rust.

Airflow Lady för kvinnor finns i de europeiska storlekarna 36–42 i färgkombinationerna grey/dark pink, blue/light blue och cement/red.

Circulator för barn finns i de europeiska storlekarna 25–39 i färgkombinationerna navy/orange och taupe/orange.

Windy för barn finns i de europeiska storlekarna 25–39 i färgkombinationen fuchsia/grey.

Förväntad leveranstid är februari 2014.

MODELLER MED TEXTILNÄT

Modellerna Vapour, Vapour Lady och Airator kombinerar trendigt sneakermode med Vikings utomhusarv. Det lätta övre nätet med god andningsförmåga är förstärkt med kontrastfärgade väv- och enfärgade mockadetaljer, i synnerhet på tå- och hälområdet. Metallöglorna är rostfria och tillsammans med de vattenavstötande skosnörena står de emot våta väderförhållanden. Den lätta halkfria termogummisulan är förstärkt i tåområdet, vilket ökar skons sportiga känsla.

Vapour för män finns i de europeiska storlekarna 41–48 i färgerna grey/blue, charcoal/orange och taupe/yellow.

Vapour Lady finns i de europeiska storlekarna 36–42 i färgerna dark grey/fuchsia, cement/red och blue/light blue.

Airator boy för barn finns i de europeiska storlekarna 25–39 i färgerna navy/green och black/red.

Airator girl för barn finns i de europeiska storlekarna 25–39 i färgerna grape/violet och fuchsia/grey.

Airator Velcro för barn finns i de europeiska storlekarna 25–35 i färgerna navy/green och black/red.

Breezy Velcro för barn finns i de europeiska storlekarna 25–35 i färgerna grape/violet och fuchsia/grey.

För mer information kontaktar du:

Kontakttelefonnummer: 031-985090

PR bilder: https://main.brandmaster.com/bm/Login?s=265338&l=HfRvNuolcI