Jurypris till Viking Skon DIS BOA

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 10:01 CEST

And the winner is...

SCANDINAVIAN OUTDOOR AWARD winners for products Spring/summer 2016 are now decided.

Jurypris till Viking skon ”DIS BOA”

Viking är mycket stolta över att presentera att den nya skon Dis BOA har vunnit i kategorin skor i tävlingen Scandivavian Outdoor Award(SOA). Juryn kollar på både design, innovation, funktionalitet, kvalitet och hållbarhet.

Juryn motiverar sitt val av Vikings Dis BOA på följande sätt: "Viking har med Dis BOA gjort en lätt och mycket bekväm vandringskänga. Den har bra dämpning och yttersulan ger ett bra grepp. Skon har vattentäta luftkanaler under foten tack vare Gore-Tex® Surround-system, vilket gör att hela skon andas och är vattentät. En mycket bra lowsnittet sko" avslutar juryn.

Viking Dis BOA är utformad med ett unikt system som ger vattentätt skydd och som andas. Ett GORE-TEX®-membran omsluter hela sulan och ger optimal transport av fukt och vattentätt skydd. Värme och fukt från undersidan av foten transporteras nedåt och ut genom innovativa luftkanaler längs sidan av skon. Den yttre strukturen är gjord av ett tunt, hållbart och ventilerande ripstop, vilken håller den övre delen av foten torr och bekväm.

Sko stängs och öppnas med den smarta BOA Systemet, ett snörsystem utan tryckpunkter. Nytt i denna version är att ratten kan justeras genom att vrida åt båda hållen, antingen för att öppna upp eller för att stänga.

Skon är även utrustad med en D-ring nära tån som kan användas som ankare för damasker för promenader i snö, hög vegetation eller lera. Den formade sulan med perforeringar ger ökad hålfotsinlägg och ett stabilt hälgrepp.

Vikings egna lästning har en passform som är bra för de flesta fötter, en bra hälgrepp och gott om plats för tårna. UGC®-yttersula i naturgummi ger ett oslagbart grepp i ojämn terräng på både våta och torra ytor.

Dis BOA finns till både herr och dam.

Dam stl 36-42,stl Herr 41-47

Färger: Blå/gul, antracit/röd

Dis BOA kommer finnas ute i butik from februari 2016.

Malin Moberg, Tfn +4631985094

Viking Footwear AB – Sweden sales office