Nyheter SS16, Apex trailrunning sko med Boa system

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 10:22 CEST

Inför SS16 säsongen, släpper Viking en ny version av sin topp modell och trailrunning sko. Apex II kommer att fortsätta leverera sin höga nivå inom trailrunning segmentet med sin prestanda och komfort. Nu medför den också en förbättrad passform, ett ännu bättre grepp i spåret och med en ny sportig design.

Med en vikt på endast 297 gram, är Apex II tillverkad av ett syntetiskt konstruerat mesh. Detta material är snabbtorkande, med god andningsförmåga och har en tätare väv över viktiga delar av foten för ökat stöd. Skon har också en mer precis passform som håller foten på plats, vilket möjliggör förbättrat stöd och precision när man snabbt förflyttar sig genom snårig terräng.

Apex II levereras med ett bekvämt 2-vägs BOA® lås system för kraftfull och enhetlig stängning utan några tryckpunkter. Det mittmonterade spännhjulet möjliggör en snabb och enkel justeringspassform. Vrid bara på ratten åt höger för att dra åt eller åt vänster för att lossa.

En 100 procent vattentätt sko med GORE-TEX® Extended Comfort Technology som levererar optimal andningsförmåga under hög intensitet. Detta säkerställer att fötterna håller sig torra och bekväma även i de blötaste spår. För stötdämpning och dämpning, har skon en lätt EVA mellansula.

Apex II är också utrustad med en bred, hög profilerad gummi yttersula (Vikings berömda och egna UGC® sula) för det ultimata greppet och som passar i alla typer av terräng.

Apex II har en snygg och sportig stil med färgkombinationer för både män och kvinnor, så att alla kan njuta av denna redan populära modell. Skon finns tillgänglig fr februari 2016.

Viking Apex II GTXStorlek: Dam 36-42, Herr: 41-47
Färger: Lime/blå, Svart/rosa

För mer information, kontakta:
m.moberg@vikingfootwear.com
Telnr: 031-985094

Högupplösta bilder finns tillgängliga för nedladdning:

Login: VikingGuest
Password: Viking1920