Nyheter SS16, hobbit barnsko

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 10:24 CEST

När det handlar om skor till förskolelek och helgäventyr behöver barnen bekväma och pålitliga skor som tål regn och rusk. Vikings populära barnmodeller Hobbit och Hobbit Mid lever upp till detta och mer därtill med sin fantastiska tålighet, vattentäta konstruktion med god andningsförmåga och bekväma och sportiga design.

Båda skomodellerna är tillverkade av stadigt, förstärkt nätmaterial som ger god andningsförmåga för varma dagar genom att snabbt leda ut fukt och värme.De är också mycket slitstarka. Ett Gore-Tex®-membran med Extended Comfort-teknik ger 100 % vattentäthet och andningsförmåga och utmärkt kapacitet att leda ut värme från foten.

Den barnanpassade lästen med bra hälgrepp lämnar gott om utrymme för att röra på tårna och skapar en passform som känns bekväm och ger bra stöd. Skorna har också två kardborreband som gör skorna enkla att justera och ta av och på, även för små barnhänder.

För dämpning vid varje steg har Hobbit och Hobbit Mid en formpressad innersula med perforeringar som optimerar luftflödet. På undersidan sitter en lätt EVA-sula som ger ytterligare stötdämpning och en gummiyttersula som inte lämnar märken och som ger bra markgrepp på både våta och torra underlag.

Hobbit är en lågt skuren modell som passar perfekt för varma dagar när skornas andningsförmåga är A och O. Hobbit Mid är en mellanhög modell som ger bra stöd för foten i ojämn terräng. Båda modellerna finns i ett antal olika klara, härliga färgkombinationer för pojkar och flickor. De här skorna kommer att bli vårens och sommarens favoriter.

Färger: lila/vit, rosa/korall, aqua/vit, mörkblå/gul

Storlek: 20–35

RRP:

Om du vill ha mer information kontaktar du:

Högupplösta bilder kan laddas ned på:

Användarnamn: VikingGuest

Lösenord: Viking1920