Nyheter SS16, jolly gummistövel barn

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 10:25 CEST

Barn vet att lite regn inte behöver förstöra det roliga med att vara utomhus – och Viking håller med. Viking skapade Jolly för att hålla barnens fötter torra och skyddade på förskolan, lekplatsen eller när det finns härliga pölar att plaska i på stan. Det här är en 100 procent vattentät gummistövel för barn som är lika snygg som den är bekväm.

Jolly är tillverkad av naturgummi som gör stöveln elastisk och mycket tålig. Naturgummi behåller sin mjukhet även vid låga temperaturer och är mycket tåligt mot repor och slitage.

För extra bekvämlighet är insidan täckt med ett snabbtorkande polyesterfoder. Den löstagbara innersulan ger ökad dämpning och torkar snabbt.

En bekväm läst med bra hälgrepp och gott om plats för tårna håller barnen nöjda och glada. Extra förstärkningar i tån ger ökat skydd för små fötter med massor av energi.

Den här högkvalitativa gummistöveln har också en unikt mönstrad yttersula av gummi som inte lämnar märken. Den ger utmärkt markgrepp på våta, hala ytor och i ojämn terräng.

Regniga dagar kan vara mörka och trista och då kommer reflexdetaljerna baktill och längs kanten väl till pass för att öka synligheten och säkerheten vid lägre ljusnivåer.

Jolly finns i fem härliga färger för tjejer och killar att välja bland – sedan är det bara att ge sig ut i regnet och leka.

Storlek: 21–35

Färger: korall, kungsblå, gul, fuchsia, marinblå
RRP:

Om du vill ha mer information kontaktar du:

Högupplösta bilder kan laddas ned på:

Användarnamn: VikingGuest

Lösenord: Viking1920