Nyheter SS16, Seilas gummistövel vuxet

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 10:26 CEST

Soligt den ena stunden, ösregn i nästa – det norska klimatet är fullt av överraskningar. Viking Footwear har tillverkat gummistövlar av högsta kvalitet sedan 1920 – för att hålla fötter torra och bekväma vid alla tänkbara tillfällen. Som en hyllning till denna långa tradition lanserar Viking en ny modell med en kombination av modern funktion och retrodetaljer. Modellen heter Seilas och med sina klara färger och fantastiska komfort passar den perfekt för segling, på stan eller vad som helst däremellan.

Seilas är tillverkade av naturgummi som är ett elastiskt och tåligt naturmaterial.Dubbla lager av gummi runt hälen ger extra stabilitet. Den mellanhöga modellen med dragögla baktill gör stövlarna lätta att ta av och på utan att kompromissa med skydd och vattentäthet för fötterna.

Lästen ger en bekväm passform med gott om utrymme för att röra på tårna.

Fodret är tillverkat av snabbtorkande polyester och den ergonomiska innersulan går att ta ur för snabb och enkel torkning.

Den flata sulan lämnar inga märken och ger utmärkt grepp på våta underlag, till exempel på däcket av en båt, och har kontrasterande färg som en snygg detalj.

Seilas passar både män och kvinnor och finns i en rad olika snygga färger som lyser upp en mörk, regnig dag. Under årens lopp har många av Vikings gummistövlar blivit riktiga trendsetters och vi vågar slå vad om att detsamma gäller Seilas.

Storlek: 36-47

Färger: marinblå, gul, kungsblå, orange, olivgrön, tomatröd

RRP:

Om du vill ha mer information kontaktar du:

Högupplösta bilder kan laddas ned på:

Användarnamn: VikingGuest

Lösenord: Viking1920