Nyheter SS16, vandringskänga

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 10:21 CEST

Nytt för SS16 säsongen, är Kuling Mid en vattentät, allround vandringskänga tillverkad av noggrant utvalda material för låg vikt, hög slitstyrka och 360 graders andningsförmåga.

Genom att använda GORE-TEX® Surround produktteknologi, är Kuling Mid en utmärkt kombination med enastående klimatkomfort och hög prestanda i vandring på skogsstigen eller berg.

Den är utvecklad med ett unikt system som ger vattentätt skydd och hög andningsförmåga i alla riktningar. Ett GORE-TEX®-membran sveper runt hela kängan för optimal fukttransport och vattentäthet. Värme och fukt från undersidan av foten transporteras nedåt och ut genom innovativa ventilationskanaler och utgång längs sidan av bagageutrymmet. Den yttre konstruktionen är tillverkad av ett tunt, slitstarkt och andas Ripstop material, som håller foten torr och bekväm.

Kuling har en mid skuren fotled för stabilitet i ojämn terräng. Den är byggd med ett slitstarkt ankelskaft för extra hållbarhet och den har en ergonomiskt formad sula med perforeringar för ökad hålfotsinlägg och hälkapps stabilitet.

Vikings nordiska läster ger en bra passform för de flesta fötter med en ombonad bakkappa och gott om plats för tårna. En UGC® yttersula tillverkad av naturgummi, ger maximal fäste i en snårig terräng som på hala och torra ytor.

Andra praktiska funktioner inkluderar ett snörlåssystem för enkel justerbarhet och en D-ring som ligger nära tån för att säkert kunna fästa damasker när man går igenom snöfält, vegetation eller leran.

Kuling Mid finns i både ljusa och mörka färgkombinationer för både dam och herr som gör denna känga till ett utmärkt val för alla smaker och vandringsleder.

Viking Kuling Mid GTXStorlek: Dam 36-42, Herr: 41-47
Färger: Blå/gul, Antracit/Röd

För mer information, kontakta:
m.moberg@vikingfootwear.com
Telnr: 031-985094

Högupplösta bilder finns tillgängliga för nedladdning:

Login: VikingGuest
Password: Viking1920