Kate Ryan kickstartar nöjesåret på Viking Cinderella

Kate Ryan kickstartar nöjesåret på Viking Cinderella

I vår har Eric Gadd, Ison & Fille och Loreen en sak gemensamt: De kommer alla att uppträda på nöjeskryssaren Cinderella. Viking Line släpper nu vårens rekordheta artistlista och presenterar samtidigt det nya husbandet Sthlm Node Concept som kommer att underhålla ombord. Först ut är Kate Ryan som uppträder tillsammans med Sthlm Node på premiärkryssningen den 22 januari.

Cinderellas livescen med sitt stora dansgolv har sedan invigningen 2014 lockat mängder av Sveriges mest älskade artister att uppträda för publiken på Östersjön. I samband med att nattklubben Étage nu fyller två år presenterar Viking Line vårens stjärnsprakande artistlista med namn som Eric Gadd, Ison & Fille och Loreen.

– Vi har tveklöst Östersjöns bästa livescen och det märks att artisteliten lockas av den publik och stämning som vi har på Cinderella. Förra året hade vi 450 000 nöjesglada kryssare ombord, en siffra som vi hoppas slå under 2016. Det ska bli otroligt roligt att köra igång det här nöjesåret, säger Gordan Schmidt, linjechef för Viking Cinderella.

Viking Line presenterar också livebandet Sthlm Node Concept, som med sin sprudlande energi kommer att höja helgtemperaturen på Cinderella.

– Vi ser verkligen fram emot att få vara med och skapa Östersjöns bästa fest på Cinderella. Vi har vår unika mix av hits i Nodeifierade versioner som vi sen kryddar med galet sköna gästartister som Kate Ryan, det kommer att bli otroligt bra! säger Richard Hedlund, Sthlm Node Concept.

Viking Cinderellas nattklubb Étage invigdes i januari 2014 efter en omfattande ombyggnation som bland annat resulterade i en bättre livescen, ett större dansgolv och högklassig ljud- och ljusteknik. För vårens artistlista, se nedan.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gordan Schmidt, linjechef Viking Cinderella
gordan.schmidt@vikingline.com

Eleonora Hansi, informationschef Viking Line Skandinavien
eleonora.hansi@vikingline.com

Vårens liveartister på Viking Cinderella*:

Kate Ryan, 22 och 23 januari
Petra Marklund, 28 maj
Danne Stråhed, 2 juni
Tommy Körberg, 9 juni

*med reservation för eventuella ändringar och tillägg

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden passagerar- och frakttrafik.