Sportlovskul för barnen med cirkusskola och Ville Viking

Sportlovskul för barnen med cirkusskola och Ville Viking

Under perioden 14/2 – 1/3 erbjuds massor av roliga aktiviteter för både barn och ungdomar ombord på Viking Lines fartyg som trafiker från Stockholm via Åland till Åbo och Helsingfors. Bland annat kan barnen dansa i Circus Disco och lära sig cirkuskonster i Ville Vikings Cirkusskola.

När skolorna börjar stänga för sportlov, är det dags för Ville Viking att bjuda alla barn på en riktigt fullspäckad sportlovskryssning med cirkustema ombord på Åbofartygen Viking Grace och Amorella samt Helsingforsfartygen Mariella och Gabriella. Man kan dansa i Circus Disco, titta på uppträdanden av cirkusartister eller få en ansiktsmålning. I Villes egen vintercirkusskola finns dessutom chans att testa på jonglering och annat kul.

Efter aktiviteterna rekommenderas en härlig buffé med allt från mini-hamburgare till pannkakor och dricka. Alla barn upp till fem år äter gratis och 6-17-åringar äter i Viking Buffet till rabatterat pris.

Sportlovsveckorna är en av årets höjdpunkter för vår skeppskatt Ville Viking, och han ser mycket fram emot att återigen få hälsa tusentals barn ombord på Viking-båtarna för bus och lek, säger Mikael Panelius, underhållningschef på Viking Line.

För information om erbjudanden och förmånliga familjepaket över dagen eller längre bort gå in på

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden passagerar- och frakttrafik.