Uppdaterat: M/S Rosella tar resenärerna direkt

När M/S Amorella anländer Mariehamn i natt kommer resenärer som ska till Sverige att byta fartyg till M/S Rosella. För en bekvämare hemresa kommer Rosella sedan att transportera resenärerna direkt till Stockholm (i stället för att angöra Kapellskär som enligt tidigare information). Den beräknade ankomsttiden är klockan 07:30 imorgon, svensk tid.

M/S Rosella som i vanliga fall trafikerar linjen Mariehamn – Kapellskär kommer i natt att transportera
resenärer från Mariehamn direkt till Stockholm. Av de totalt 1 945 resenärerna ombord på Amorella
kommer 508 att åka med Rosella till Stockholm. Serveringspunkter för mat och dryck håller öppet
under hela resan.

M/S Amorella som trafikerar linjen Åbo – Stockholm hade i dag klockan 12:40 lokal tid en smärre
grundkänning på grund av ett elfel vid Julgrund utanför Föglö. Inga personskador har konstaterats och
stämningen ombord har varit lugn.

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden och lönsam passagerar- och frakttrafik. Vi strävar efter att leverera oslagbara upplevelser till alla våra gäster genom att erbjuda kryssningar, konferens- och ruttresor i en trivsam miljö till våra destinationer. Vår flotta består av fartygen Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS och Viking Grace.