Viking Line lanserar nytt reklamkoncept med McCann Nordic

Viking Line lanserar nytt reklamkoncept med McCann Nordic

– Vi är mycket stolta över det starka varumärke vi har idag säger Niklas Zhovnartsuk, brand manager på Viking Line. Genom vårt nya reklamkoncept visar vi upp en ny, lite bredare och mer modern sida av oss själva. Vi blickar mot en framtid där vi är ett ännu mer självklart alternativ för ännu fler konsumenter. Våra fartyg är platsen där många olika människor kan mötas och vara sig själva. En plats för passion som delas av många.

Syftet med det nya reklamkonceptet är att lyfta fram de mjuka värdena som Viking Line står för. Ett familjeföretag med rötterna på Åland och där den åländska gästfriheten på ett självklart sätt binder samman de olika upplevelserna som erbjuds ombord på fartygen.

– Vi har flera år i rad fått utmärkelser för vår goda service. Produkten vi erbjuder ombord i form av god mat, underhållning, spa och shopping håller idag en högre klass än vad många kanske tror. Därför väljer vi nu att externt berätta om vad vi internt lever efter dag efter dag, nämligen att vi anstränger oss lite mer, att vi gör allt med liter mer hjärta. Allt för att våra gäster ombord ska få en lite bättre upplevelse, fortsätter Niklas Zhovnartsuk.

De första filmerna kommer att visas från vecka 23 på TV4, TV3 och Kanal 5, liksom på YouTube och flera sociala mediakanaler. De kompletteras med OOH, displayannonsering och print bland annat. Kampanjen går samtidigt på Viking Lines tre huvudmarknader, Sverige, Finland och Estland.

Arbetsgrupp McCann
Christina Whilner Lentell, Client director
Petteri Lillberg, strateg
Ludvig Ehrenstråhle, kreatör
Arvid Nittve, kreatör
Rebecka Gustafson, planner

Niklas Zhovnartsuk, Brand Manager Viking Line
Niklas.zhovnartsuk@vikingline.com 08-452 41 24
Christina Wihlner Lentell, Client Director McCann
Christina.lentell@mccann.se 08-506 500 00

Viking Line Skandinavien är det marknadsledande varumärket i passagerartrafiken på Östersjön med trafik mellan Finland, Åland och Sverige samt mellan Finland och Estland. Rederiet erbjuder passagerartrafik, rekreation samt frakttransporter med fartygen Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS, Viking FSTR samt Viking Grace. Koncernen omsätter ca 504 miljoner euro. Den årliga trafikvolymen uppgår till 6,5 miljoner passagerare och ca 119 500 fraktenheter. Läs mer på www.vikingline.se.