ViktVäktarna nu på Apotek Hjärtat

ViktVäktarna börjar nu säljas som fysisk produkt. Startboxen, som bland annat innehåller 16 veckors onlinemedlemskap, finns tillgänglig på utvalda Apotek Hjärtat butiker runtom i landet samt i Apotekskedjans webbshop.

Drygt två av tre svenskar – 69 procent – vill gå ner i vikt*. Som ett led i arbetet att hjälpa fler till en hälsosam livsstil släpper ViktVäktarna nu sitt onlineerbjudande i en fysisk startbox till ett fördelaktigt prova-på pris. Apotek Hjärtat är exklusiv återförsäljare av startboxen, som nu säljs på utvalda butiker runtom i Sverige samt via kedjans webbshop.

Ulrika Ennen, marknadsdirektör på ViktVäktarna, har stora förhoppningar på samarbetet:

– En stor del av ViktVäktarnas framgång beror på våra befintliga medlemmars starka lojalitet. Genom att paketera vår onlinetjänst på det här sättet hoppas vi nå nya medlemmar via nya försäljningskanaler. Förhoppningsvis ger det ringar på vattnet – det är fortfarande betydligt många fler svenskar som behöver vår tjänst än det är som faktiskt använder den, säger Ulrika Ennen.

Boxen, som kostar 495 kronor, innehåller 16 veckors onlinemedlemskap hos ViktVäktarna till ett ordinarie värde av 1000 kr. Utöver onlinemedlemskapet innehåller den information om ViktVäktarnas produkter, en kom igång-folder samt veckomenyer med inspirerande recept, exklusiva för den som köper ViktVäktarna via Apotek Hjärtat.

Inledningsvis säljs boxen på Apotek Hjärtat i: Stockholm (Mall of Scandinavia), Malmö (Emporia, Mobilia och Bellevuegården), Göteborg (Nordstan), Uppsala (Gottsunda), Växjö, Linköping, Uddevalla samt Sala och Västerås.

Om ViktVäktarna:

• Med ViktVäktarna äter man sig mätt på vanlig mat, varje dag.
  • Med hjälp av ViktVäktarnas app kollar användaren upp SmartPointsvärden för all mat och dryck genom att antingen skriva in namnet eller skanna streckkoden på en vara.
  • SmartPoints tar hänsyn till livsmedlets kaloriinnehåll samt mängden socker, mättat fett och protein.
  • I appen finns även recept, personlig vikt- och träningsdata samt en community med andra som strävar mot samma mål.

* 69 procent av svenskarna svarar ja på frågan om de vill gå ner i vikt. Detta framkommer av en undersökning genomförd i TNS Sifos webbpanel under perioden 19–21 januari 2017. Totalt intervjuades 1229 personer i åldern 15-79 år. Webbpanelen är riksrepresentativt rekryterad utifrån slumpmässiga urval. Det förekommer ingen självrekrytering i Sifos webbpanel. Undersökningen gjordes åp uppdrag av Viktväktarna.

I Sverige har två miljoner svenskar minskat sin vikt med hjälp av ViktVäktarna sedan 1972. ViktVäktarna erbjuder en effektiv metod för att uppnå en hållbar viktminskning som innebär att man får äta allt – men inte alltid. ViktVäktarna följer de svenska näringsrekommendationerna. Programmet Mat & Motion med SmartPoints bygger på en vetenskapligt beprövad metod med grundpelarna mat, motion, motivation, och möten. Läs mer på: viktvaktarna.se