Amerikanska super-dj´n MAKJ kommer till Villa Strömpis!

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 13:32 CET

Villa Strömpis är stolta att återigen kunna presentera en internationell dj/ producent från den åtråvärda listan TOP 100 DJ´s i världen! MAKJ rider på en framgångsvåg och är ett av de absolut hetaste namnen till världens största EDM-festivaler! Onsdagen den 24:e februari gästar han Villa Strömpis!

Mackenzie som herr Johnson egentligen heter kommer hela vägen från USA för att besöka Villa Strömpis. MAKJ spelar på världens största festivaler och dom hetaste klubbarna internationellt och detta är unikt tillfälle att få se honom i Örebro.

MAKJ började dj:a redan som 15-åring men bestämde sig för att satsa på sin passion för motorsport och levde under ett par år i Kina som professionell racing-förare. Som 17-åring återvände han till USA och musiken sen är resten historia.

- Alltid lika kul när vi lyckas landa bokningar som detta! MAKJ är ett stort namn och han är van vid stora arenor men nu får vi se han på Villa Strömpis säger Fredrik Karlsson, Marknadschef.

Om Villa Strömpis:

Allt började 1858 när sockerbagare Pehr Pettersson öppnade ett ”Schweizeri” på holmen. När Hotellbyggnadsbolaget senare 1876 började arrendera holmen så öppnades en restaurang och man byggde ett par enklare träbroar. Detta var starten för en lång och anrik tradition av restaurang och nöjeskrog på Varboholmen, Strömparterren.

Och nu nästan 140 år senare förs traditionen vidare med Villa Strömpis om än i en något uppdaterad version. Men den ståtliga ”Gula Villan” kommer aldrig förlora sitt stolta arv och historia.

Våra ambitioner är att leva upp till våra gästers höga förväntningar och stå ut som det i särklass bästa nöjesstället i Mälardalen.