Extrakonsert med Magnus Carlson den 26/3 på Frimis Salonger!

Pressmeddelande   •   Jan 05, 2017 10:00 CET

Fotokred: Blixten & Co

Magnus Carlson

Frimis Salonger, 25/3 & 26/3, 19:30
Biljetter: 295:- + avgift

Extrakonsert den 26/3! Vi är otroligt glada att kunna släppa ett till datum med Magnus Carlson efter att första konserten snabbt sålt slut!

Köp era biljetter online HÄR eller över disk på Direkten Nöje Örebro eller Turistbyrån i Örebro.

Magnus Carlson åker på turné i vår

Magnus Carlson, en av Sveriges mest hyllade popsångare och hyperaktuell som en av deltagarna i TV-succén Så Mycket Bättre, släpper nytt soloalbum den 3 februari nästa år och följer upp med en klubbturné som startar samma kväll. Med på vägarna följer ett sjumannaband deluxe och på plats i respektive stad huserar speciellt inbjudna Soul-DJs.

- Det här har jag väntat på! Jag har länge velat göra en skiva på svenska och det tog bara fjorton år att komma till skott igen… Den här plattan är soulmusik och dansant över lag, så för att knyta ihop mitt vurmande för soul och dansmusik har jag bestämt mig för att göra en klubbturné i vår. Det blir specialinbjudna DJ’s före och efter gig och så har jag satt ihop ett drömlikt band med mina favoritmusiker (bortsett Weeping Willows). Vi kommer spela låtar från min skiva men även gott och blandat från mina tidigare soloplattor. Det blir en helkväll helt enkelt, med dansant soul som gemensam nämnare, hälsar Magnus Carlson.

Magnus Carlson har spelat i band, släppt skivor och turnérat sedan mitten av nittiotalet. Listan över musiker och andra artistkollegor som Magnus har samarbetat med genom åren är längre än vad många hinner med under en hel livstid.

Just nu arbetar Magnus Carlson med att färdigställa sitt nya solo-album ”Den Långa Vägen Hem”, som släpps den 3 februari. Samma kväll startar en omfattande klubbturné i Norrköping på festivalen Where’s The Music.

Sjumannabandet

Trummor Lars Skoglund (Laakso, M Krunegård, Shout out Louds, Lykke Li, Oddjob)

Bas Anders Kappelin (WW, Syster Sol, Club Killers)

Gitarr Anders Lewen (The Beat From Palookaville, Sven Zetterberg)