Hov1 till Frimis Salonger den 17/2

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2016 06:53 CET

Hov1 till Frimis Salonger den 17/2

Hiphop-gruppen Hov1 är unga, hungriga och sprudlar av självförtroende. Deras debutsingel ”Kärleksbrev” gick direkt in på Top 50 på Spotify och när de slutar sjunga med i låtarna tar publiken över och gör jobbet åt dem. Nu åker de på efterlängtad turné.

Frimis Salonger17/2, 19:00
Biljetter: 250kr + avgift

Biljetter släpps den 21/11 kl 10:00. Köp era biljetter online genom att klicka HÄR eller över disk på Direkten Nöje Örebro eller Örebro Turistbyrå. OBS – 13 års åldersgräns. För alla över 18 år kommer det finnas en bardel med fullständiga rättigheter.

Succégruppen Hov1 åker på efterlängtad turné!

De fick sitt genombrott sommaren 2016 med legendariska spelningar på bl.a. Emmabodafestivalen, Storsjöyran och framför allt med ett bejublat framträdande på Rockbjörnen.

De har på kort tid lyckats bygga en stor hängiven fan-base med träffsäkra texter och lekfulla melodier. Debutsingeln ”Hur kan du säga saker” skrevs redan när de flesta av killarna gick på gymnasiet och har följts upp av ”Kärleksbrev” och ”Ska vi?” – skrivna rakt ur hjärtat utan censur. I oktober släppte de singeln ”hjärtslag” som direkt gick in på plats 13 på Spotifytopplistan i Sverige.

Detta hade Corren att säga efter Hov1:s spelning på Keep it Loud i Linköping:
”När medlemmarna i gruppen Hov1 studsar ut på scen ekar ett vrål över området. De fyra killarna växlar om mellan att rappa, hoppa och kasta vatten på publiken. Framme vid sjunde låten och den stora hiten ”Kärleksbrev” orkar de inte med att sjunga all text, med vad gör väl det när publiken kan alla rader.”

2017 är Hov1:s år och vi vågar garantera energifyllda spelningar som både framkallar gåshud och får publiken att glömma allt vad lagom heter.